Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vilken uteffekt på 868 MHz?

  1. #1

    Villes avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    476
    Klubb
    Skellefteå RadioFlygKlubb

    Standard Vilken uteffekt på 868 MHz?

    Hej!

    Jag har börjat titta på 868 MHz (som backup) till min X20S. Vilken uteffekt ska man använda på 868 MHz?
    Finns ju flera alternativ att välja på. Om jag väljer den inbyggda 868 MHz-modulen i TD modeläget för de nya Tandem-mottagarna så verkar jag kunna ställa in 25mW, 200mW och 500mW.

    Sen kan man ju också använda externa moduler, t.ex. R9M Lite (EU) eller R9M Lite Pro och de går ju också att ställa in i olika effektlägen. R9M Lite (EU) valbar uteffekt 25mW eller 100mW medans R9M Lite Pro går att ställa in 25mW, 200mW och 500mW, beroende på om man vill ha telemetri eller inte.

    Vilka räckvidder kan man räkna med i de olika effektlägena? Många frågor ????

    /Ville

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	R9M_Lite _EU_modul.png 
Visningar:	25 
Storlek:	155,5 KB 
Id:	74103Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	R9M_Lite_Pro_modul.png 
Visningar:	22 
Storlek:	211,3 KB 
Id:	74104
    Senast redigerat av Ville den 2022-02-20 klockan 18:14. Anledning: textändring!
    /Ville
    - Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan -

  2. #2

    Standard

    Jag köpte TBS Crossfire för några år sedan, den klarar upp till 10 km på laglig EU-styrka på 868MHz enligt deras egna tester. Men krämar de på så kommer de upp till 30km med såna grejer jag köpte. Detta var som sagt flera år sedan så med nyare teknik kommer de säkert längre. Men när jag inte hittar texten jag själv skrev efter jag redde ut detta... tror till och med jag hade mailat med dem och ifrågasatt det hela, men de hade svar på allt samt godkännanden. Detta var för RC alltså och där ingick telemetri.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    10
    Jobb
    Bilmek
    Klubb
    Växjö RC Klubb

    Standard

    Jag håller precis på att konventera mina jets till min Tandem x20s. Tänkte köra 2st ArcherR8Pro och 900(868) via en ArBooma Smoothflite 26(den har jag kört med innan och är supernöjd) Har haft Horus innan och aldrig haft ngt problem.
    Vet inte om jag ska köra deras FlexFW på 900 delen?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •