Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Limma fast slappa dekaler?

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    532
    Jobb
    Möbelmontör
    Klubb
    RFK Ikaros

    Standard Limma fast slappa dekaler?

    Har en Acro Wot Mk2 i foam/EPO variant som är en riktig trotjänare, den flygs i alla väder.
    Som vanligt med foam-modeller, iallafall är det min erfarenhet, så sitter inte dekalerna fast särskilt bra.

    Har klurat på att pensla utspätt vitlim över kanterna i hopp om att det ska hjälpa. Men antar att det finns risk för att limmet gulnar i solen etc.

    Någon som har något bra tips?

  2. #2

    Standard

    Ibland går det att värma fast dem, men rätt värme. Men beror förstås helt på vad det är för dekal. Vissa blir det värre med.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Det vanlig svaret när det gäller EPP/EPO - UHU Por... F ö tror jag inte att jag tappat nån enda original-dekal på alla EPO-kärror jag ägt - och det är rätt många. Dock ingen Acro Wot...
    Roger

  4. #4

    Standard

    Jag använde dekaler på ett EPO-flyg förut som inte hölls fast ett dugg, plasten fastnade inte och blev halvt lös med bubblor, blev nästan irriterad. Sen märkte jag att plasten var till för att överföra dekalen som i sig var ultratunn. Man bara tryckte fast ordentligt och gned lite och sen tog man bort genomskinliga plasten och kvar var dekalen. Undrar om det var TBS Caipirinha som hade så. Har sett ett fler har det. Det är väl inte nåt sånt?

    En bild på hur den såg ut före jag tog bort plasten: http://forum.motorportalen.net/downl...e.php?id=10031
    En bild på utan plasten och så har vingen varit med om en del: http://forum.motorportalen.net/downl...e.php?id=15117
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •