Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hämta inställningar för flygplan till sändaren

  1. #1

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard Hämta inställningar för flygplan till sändaren

    Till Spectrumsändare ska man kunna hämta inställningar för specifika flygplan, i detta fallet ett E-Flite plan. Jag har provat o gå in på Horizons sida o göra detta men lyckas inte. Dessutom finns inte min Dx6 G3 med längre på deras lista över sändare. Någon som lyckats med detta??

    /Roffe k
    Flyg fort och lågt

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Menar du sändarinställningar eller inställningar i en gyromottagare för ett specifikt plan ?
    DX6-sändaren finns ju med - sen är frågan vilken generation och om det är några reella skillnader i setup-filen mellan Gen 2 och Gen 3. Jag är tveksam till att det skall vara några skillnader - men det är en gissning.
    Länk till DX6-sidan - https://www.spektrumrc.com/Products/...0#prod_manuals
    Roger

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Filerna finns på ett molnkonto här kommer länk till pdf
    https://www.spektrumrc.com/ProdInfo/...tups-NX-TX.pdf

    Finns för DXG2 och NX , om din G3 stöds.. vet jag inte. Men kanske.
    Men, jag ska slänga in en brasklapp. Det är smidigt att ladda in en modell i radion och bara binda ihop med allt o sen flyga.
    Jag har gjort det med min Viper bl.a Men! då jag har funktionerna vad gäller ex klaff mm på andra brytare än Spektrums så får man ändra det själv. Alternativet är att ställa in allt själv i radion med manualen till planet.. Vilket jag oftast gör ändå, på helikoptrarna gör jag det och då nu senast på Vipern ..så får man som man själv vill ha det. Och det är väldans enkelt tycker jag =)

    Sen är det så att HH satsar på NX och IX radion.. NX ersätter ju DX serien, så stödet för DX lär försvinna vad det gäller nya uppdateringar mm.

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    När det gäller sändaren så har jag skapat egna mallar så att jag får alla funktioner där jag vill och med de kopplade ljudfiler jag vill ha. Så sändar-filerna är i vart fall för flygmaskiner i mina ögon rätt onödiga - men kanske lite annat när det gäller heli.
    Däremot är ju konfig-filerna för en del gyro-mottagare bra att utgå ifrån även om man kanske vill modifiera lite själv - t ex ha en "mode" helt utan gyro-påverkan.
    Roger

  5. #5

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Jag tackar för länkarna, ska försöka få till det nu...
    /Roffe
    Flyg fort och lågt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •