Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Startrem?

  1. #1

    Standard Startrem?

    Hej,

    Nu är det inte båtar det gäller, men jag har själv haft båtar som startar med startrem och det är remmar jag behöver, till en symaskin (de kostar 900 kr st om man köper från symaskinsfirman). ;-) Vem har sånt?

    Rem 1:
    Behöver en som inte är konisk och behöver inte va tandad (bägge remmar är S-formade med tänderna sett från sidan för att kunna böjas) och den är 4,5 mm bred, 3 mm hög samt 490 mm lång (den slirar och går inte spänna längre).

    Rem 2:
    Den andra är kortare men är konisk, behöver inte va tandad och är 5 mm bred, ca 3,8 mm hög och är 267 mm lång (och slirar också samt går inte spänna längre). Vet inte hur mycket slack man kan ha, borde väl kolla eftersom det är ställbart, men det går inte spänna längre.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Jag Goolade på "drivremmar" och fick fram några tänkbara kandidater till försäljare.
    Kanske idé att kontakta någon av dem??
    Retroholic!

  3. #3

    Standard

    Tack för tipset, hittade liknande remmar men ej rätt mått. Men jag googlar på.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •