Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem med bindning Spektrum Nx8 till ett par LemonRC LM0034 Diversity mottagare

  1. #1

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard Problem med bindning Spektrum Nx8 till ett par LemonRC LM0034 Diversity mottagare

    Köpte för någon månad sedan LemonRC Diversity-mottagare (LM0034) för att ersätta ett par gamla mottagare som reagerade lite konstigt med min nya Spektrum Nx8. Med en äldre DX6e-sändare fungerade de gamla helt OK, så någon i klubben gissade att de felande mottagarna var DSM2, inte DSMX, något Nx8 tydligen inte stödjer.

    Bytte för att få fler kanaler, men mina nya LemonRC-mottagare binder inte inte alls, har testat från 20 cm till 4 m samt även med 11 msec. Har två av dessa LM0034 köpta förra hösten, de binder till Nx8:an utan problem, men dessa nya känns inte vid sändaren. Och, likt de mottagare som jag vill byta ut, när jag testar med Dx6e:n, binder mottagarna utan problem. Har även uppdaterat "OS:et" dock utan förändring.

    Någon som har erfarenhet av liknande problem med Nx8 och nya LemonRc Diversity?

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    153
    Jobb
    Mjukvaruutveckling
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Kanske inte är nån hjälp, men det var inte en DX6i du hade? Den ska funka med både DSM2 och DSMX vad jag förstår. DX6e är bara DSMX. Alla Spektrum sändare som är tillverkade för Europa från 2015 och framåt stödjer bara DSMX, ej DSM2.

  3. #3

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    Nja, min gamla är en Dx6e, inte Dx6i som jag kan ha skrivit i någon tidigare post. Med den har jag inte haft några problem. Min klubbkompis menade att ett par äldre LemonRc-mottagare jag har ev. är DSM2, därav problemen jag fick med Nx8:an. Men mottagarna fungerade OK med gamla Dx6e-sändaren, dock att ett par st. har haft vissa dropout-tendenser.

    Men jag behöver snart två kanaler till, så därför uppgraderade jag till Nx8. Det är med den sändaren jag har problem med de sista Diversity-mottagarna, att de inte binder.

  4. #4

    larsmns avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Inlägg
    392
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Borglanda RC-klubb

    Standard

    Uppdatering,

    Lemon-Rx har tydligen bytt mjukvara på alla sina mottagare som rullades ut från ca slutet av mars. Tyvärr verkar det finnas något problem med Bind åtminstone med Nx8, kanske alla Nx-sändare. Man håller just nu på att se på problemet, för det verkar kopplat unikt till EU-versioner av Nx8 (NxXX).

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    153
    Jobb
    Mjukvaruutveckling
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Bra info!

    Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •