Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: FrSky Archer SR8 Pro OTA Helikopter inbyggt gyro?

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2021
    Inlägg
    1
    Jobb
    IT Tekniker
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard FrSky Archer SR8 Pro OTA Helikopter inbyggt gyro?

    Hej

    Jag tänkte köpa en FrSky Archer SR8 mottagare och sätta i en helikopter.
    Denna mottagaren har 3-axlig stabilisering/gyro. Är detta tillräckligt eller krävs det ett extern gyro ändå?

    Tänkte sätta denna i min Raptor 30, nyss gått från en gammal sändare till OpenTx.

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    153
    Jobb
    Mjukvaruutveckling
    Klubb
    AKMG

    Standard

    Du behöver ett gyro avsett för helikoptrar, så jag tror inte du ska använda stabiliseringen från den mottagaren, bäst att stänga av om det går. Jag använder BeastX och Tarot XYZ för mina FBL (flybarless) helikoptrar. En Raptor är vad jag förstår en FB (flybar) helikopter. Då behövs åtminstone ett tail gyro, men de ovanstående tror jag kan kan användas för det också, men är osäker. Tror man bara behöver koppla in just tail servot så fall. Nån som kan FB kan nog ge mer info, jag förmodar att själva FB ger en viss (mekanisk) stabilisering?

  3. #3

    Standard

    Har helikoptern flybar/paddelstång (Thunder Tiger Raptor 30 låter nog som paddelstång, men idag säljer folk beggade grejer med FBL) och du tänker köra med det huvudet så duger Futaba gy401 eller nyare. Eller tex Spartan ds760 huuur bra som helst. Samtliga 1-axliga. Väldigt enkelt men saknar självstabiliseringsfunktion som tex SAFE som finns i vissa FBL-gyron där helikoptrar med dessa 3-axliga gyron lägger sig plant när du släpper spakarna om du nu ställt in det så.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •