Hej,

Har betat av 64mm EDF-flyg... sen skaffade jag 80 mm FreeWing Avanti S 9-bladig som jag flyger med (inte ofta). Men kände att jag saknade 70 mm i min "bucket list" (finns annan tråd på valet av den, blev en E-Flite Viper 70mm). Så bara jag får lägga timmar på dem så närmar det sig nästa flyg, 90 mm. Resan pågår uppåt. Sen 105?! Och sen 120 mm... för att slutligen flyga min turbin i en Turbinator, är tanken. Small steps.

Men vad rekommenderar ni för 90 mm EDF-flyg? Jag är nog ingen flyga-fort-som-jävlars-typ. Skala hellre än hitte-på-flyg, men de verkar mer svårflugna så det är inget krav. Jag trynade runt på sajter och ungefär hälften är EPO-flyg. Resten är ARF (trä och/eller glasfiber) eller kit (mest trä, nån enstaka glasfiber). Vet inte om jag vill bygga ett träkit för 90 mm... men vem vet.

De jag hittade med/för 90mm:F-4 Phantom
F-15 Eagle, F-16 Falcon, F/A-18 Hornet, F-22 Raptor, Stinger 90, DH-112 Venom, Yak-130, Flexjet, Viper, Hawk T1, T-45 Goshawk, F-104 Starfighter, Super Scorpion, L-39 Albatros, Mig 29, MB-339, Preceptor, Jas 39 Gripen, Mig 25 Foxbat, Hawker Hunter, F-84 Thunder Streak, P-59 Airacomet, Fouga Magister, F9F-6 Cougar, Supermarine Attacker, Jet Provost, DH-108 Swallow, J-29 Tunnan, Saab 37 Viggen, Avanti, BEA Hawk, Sea Hawk, Gloster G40, HE-162 Volksjager, F35C, Nubian CS, Impala och Blade.

Era kloka ord är guld värt! :-)

Och jo, gräs-fält. FreeWing Avanti S har inga problem på vårt gräsfält.