Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Identifiera 2st flygplansmodeller

  1. #1

    Standard Identifiera 2st flygplansmodeller

    Jag köpte precis 2st modeller men har lite problem med att identifiera den ena samt vilken tillverkare det kan tänkas vara av den andra. Jag planerar att elkonvertera för enkelhetens skull så om någon är intresserad av motorerna är de till salu (MDS 46 samt OS LA46) Båda modellerna har ca 1550mm spännvidd. Den första, en spacewalker, har en undersida av vingarna klädd med stjärnor som jag nog inte sett någon annan som har. Kanske var det bara tidigare ägares eget val men jag tror att den var klädd med det som ARF.

    Den andra modellen vet jag inte vad det är över huvud taget så alla tips är välkomna!

    Jag behöver få tag på motorkåpan till spacewalkern samt att det vore kul att veta vad man har med den andra.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20220913_081506[1].jpg 
Visningar:	188 
Storlek:	491,2 KB 
Id:	74772Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20220913_081526[1].jpg 
Visningar:	113 
Storlek:	295,6 KB 
Id:	74773

  2. #2

    Standard

    Kan det vara en Black horse Travel air?
    Spacewalkern kan också vara Black horse.

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Daniel Ahlin Visa inlägg
    Kan det vara en Black horse Travel air?
    Där satt den! Googlade "travel air" innan men fick inga relevanta träffar så tack!
    Kan mycket väl stämma på Spacewalkern också då vingspannet matchar, hittar dock inget om den stjärnprydda undersidan, måste nog höra av mig till säljaren och fråga om det är egen design

  4. #4

    Standard

    För Spacewalkern gissar jag på en äldre Seagull models. Stämmer med färgschemat. Dock verkar de bara saluföra den tvåsitsiga nuförtiden.

    https://www.youtube.com/watch?v=9DQOCtayZxI

  5. #5

    Standard

    Och där satt den också! Tack! I slutet på videon syns mycket riktigt stjärnmönstret på undersidan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •