Reklam

 
Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Lugnt på forumet?

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Lugnt på forumet?

    Hej,

    Med tanke på hur många RC-flyg, RC-flygare och RC-flygfält det finns i Sverige så är det väldigt lugnt på detta forum.

    Tex byggtrådar behöver ju inte vara värsting-byggen av eliten, fast dom är informativa och väldigt givande samt intressanta, i alla fall för mig. Men flera anser kanske att "Vem vill se mig bygga ett flyg?" eller "Jag vill inte se nån montera en ARF, det vet jag hur man gör." eller vad beror det på? Alla nybörjare behöver se nåt enklare, lära sig grunden, våga skriva utan att känna sig som att man trampar proffsen på tårna. Personligen så driver jag ett forum "over here" och jag lägger dit alla flyg-"projekt", det är väl mer tiden som hindrar mig att duplicera allting hit, speciellt när det inte går att länka bilder längre så vart det mycket mer arbete att ladda upp varje bild. Har börjat sprida mina helikopter-byggen och det är förstås kul få olika kommentarer, tips, osv på olika sidor. Även här skulle det vara det med flygen.

    Händer något på flygfälten så är det väldigt få som skriver om det, lägger upp bilder eller filmer. Jag lade upp "Idag flög jag..."-tråden men även där är det öde. Jag har inte själv lagt dit så mycket, glömmer ju bort att tråden finns, ser att den ramlat över på sid 2, borde vara fäst? På ett finskt forum har de en tråd per flygfält. Då samlas även de lokala flygarna och man får mer koll på vad som händer runt om. Jag filmade mycket förr men när kameran slutade fungera så blev jag osäker på vad jag skulle skaffa. Blev nån GoPro, systemkamera osv men de går inte att jämföra, är värdelösa för RC-flygande, men är på gång bestämma mig snart för nåt nytt bara jag sållat nackdelarna.

    Det dyker upp nya flyg i webshops, men det är sällan man ser någon köpa, testa och visa upp här. Är ju alltid kul att se, samt se nyheter folk hittar på nätet oavsett vad det är för RC-flyg-relaterat.

    Uppstod en svacka när det kom krav på licens? I början tappade folk suget, men sen när de satt sig ner och skrivit provet så var det ju inte så otroligt jobbigt och tungt som de trodde och gnistan kom tillbaks. Ge inte upp förrän du kollat vad det handlar om.

    Eller vad tror ni?

    Stäng av Netflix, släng undan mobiltelefonen och skriv nåt här istället. ;-) En kvart per dag tex är inte mycket.

    /MickeM
    Senast redigerat av Ålänning den 2022-09-25 klockan 09:04.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •