Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 68

Ämne: Laserskuret med laserskärare!

  1. #21
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    659
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    NRFK

    Standard

    Jag handlar via appen men tror inte det ska vara någon större skillnad i webbläsaren.. men man får ju välja någon av de olika ”paketen” så att säga, finns ju med förlängningskit, med air assist etc så när man väljer där så ser man under ”shipping”, i detta fall ”free shipping” och klickar man där kan man välja vart man vill att varan ska skickas ifrån. Kan välja på några olika i EU, Spanien, Tjeckien, Frankrike..

    edit: om man väljer ”köp nu/lägg i varukorg” så får man upp alla alternativ direkt och ser även var det kan skickas ifrån.
    Senast redigerat av Mr.Bob den 2022-11-16 klockan 20:47.

  2. #22

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    47
    Jobb
    Kroppsarbetare
    Klubb
    BoråsMFK

    Wink

    Tack för svaret!

    Det var lite oklart för vid priset står: "Price includes VAT. Free Shipping
    From Spain to Sweden via Seller's Shipping Method "

    Men längre ned på sidan: "To customers (especially high tariff countries such as Chile/Mexico/Canada/Japan/Brazil):
    Please note that the price of our products (ships from China) not include customs clearance duties. If your package is inspected by customs, you need to clear customs and pay customs duties yourself.

    Well, får hoppas på det bästa
    "He who has the most models wins"

  3. #23


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Om paketet skeppas inom EU (ifrån Spanien t ex) så tillkommer normalt inga avgifter (moms., tull...).
    Roger

  4. #24

    Standard

    Aliexpress hanterar numera EU moms, jag har inte fått några extra avgifter på paket från Aliexpress det senaste året.

  5. #25


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Daniel - har du bara haft tur eller gör dom det verkligen aktivt ? I så fall borde det vara dokumenterat så att man enkelt kan se det. T ex Banggood har sin beskrivning på varje artikel vill jag minnas.
    Roger

  6. #26

    Standard

    Enligt info på hemsidan så måste de betala EU moms.
    https://customerservice.aliexpress.com/knowledgeDetail?spm=a2g0o.detail.1000023.12.485c6d a0XkM0fI&hcAppId=1248&hcFromCode=Xn2Tk1tb7&hcSessi onId=26-1248-e8cec3d9-71e1-492e-8e01-80b36d5a4923&knowledgeId=327012&categoryId=2103751 1


    Price includes VAT, står det under priset på alla grejer hos aliexpress.

    Om varan deklareras som värd mer än 150€ ska man dessutom betala Tull men det gör inte Aliexpress utan det fixas av fraktfirman.
    Senast redigerat av Daniel Ahlin den 2022-11-18 klockan 13:04.

  7. #27
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    659
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    NRFK

    Standard

    Momsen sköter dom direkt numera och skeppas via Nederländerna, alltid när jag följer mina paket står det att det förtullas etc och ompacketeras i Nederländerna.

    Märkte vid tillfälle när jag skulle handla från china via aliexpress så lade jag i för en högre summa i korgen reducerades priset nedåt, förstod ganska fort att det hade med moms att göra. Så upp till en viss summa så verkar dom sköts momsen.

  8. #28


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Det intressanta är ju om priset på hemsidan motsvarar det jag som kund kommer att betala även när varan man beställer bara finns i Kina - d v s att man inte råkar ut för en faktura på moms m m från vår inhemska tull (eller deras ombud - t ex Postnord) när varan anländer till landet. Tycker det verkar lite suspekt att fraktfirman skall ta momsen - det borde betyda att dom skickar vidare fakturan till mig som kund. Dessutom finns det såvitt jag vet inget "fribelopp" på 150 Euro där man slipper moms + ev tull - möjligen själva tullen men momsen skall nog alltid betalas.
    Roger

  9. #29

    Standard

    Ser att jag skrev fel, 150 EUR gäller tull (ändrat i inägget ovan), alltså inga extra avgifter från posten.

  10. #30

    Standard

    Nu tappar ni fokus pojkar, det var ju laser som skulle diskuteras????.
    Tycker ni att arbetsytan är för liten på dom här hobbylasrarna så bygg ett bord själv, tar lite tid och kostar lite mer, men det är värt det.
    Tänkte sätta på en 10watts Endurance modul på min cncfräs,
    men tyckte det blev "meckigt" att plocka av och på modulen hela tiden, så det blev ett bord med storleken 1440*500mm. tillverkad av en långpall som min lättplywood kom på, lite MDF och mycket 3d printade prylar!
    Mvh//Peter
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20221118_200249.jpg 
Visningar:	110 
Storlek:	535,4 KB 
Id:	75181  

  11. #31

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    47
    Jobb
    Kroppsarbetare
    Klubb
    BoråsMFK

    Standard

    Nice! Vad har du som underlägg på bordet?
    "He who has the most models wins"

  12. #32

    Standard

    Spikplåtar (för takstolstillverkning), funkar bra utom när man skär småbitar, dom kan ramla ner lite hur som helst, och ibland sticker ena ändan upp, och då kan dom krocka med air-assist röret, och hela arbetsstycket kan följa med, har ett honeycomb bord också!
    Peter

  13. #33

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    47
    Jobb
    Kroppsarbetare
    Klubb
    BoråsMFK

    Standard

    Smart! Hittade ingen passande "honeycomb" till extensionkittet på vare sig Ali eller Bang.
    Sculpfun s10 rea nu: 4.519 kr fram till 22/11 . Mycket frestande...??

  14. #34
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    659
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    NRFK

    Standard

    Du lever bara en gång, har du råd så köp dig lite mer glädje till livet ! KÖP

  15. #35

    Standard

    Honeycomb i komprimerat format finns att beställa här:
    https://www.easycomposites.eu/6mm-aluminium-honeycomb

    Lite bökigt att dra ut själv, och vill man så får man tillverka ram för att sätta den i, men jag lägger bara på min skiva o skär, men får vara försiktig, det är ömtåliga grejer.
    Peter

  16. #36


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 220
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Methanolover Visa inlägg
    Smart! Hittade ingen passande "honeycomb" till extensionkittet på vare sig Ali eller Bang.
    Sculpfun s10 rea nu: 4.519 kr fram till 22/11 . Mycket frestande...??
    Var hittar du den till det priset?

    // Mats W
    Flygsmurfen

  17. #37

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    47
    Jobb
    Kroppsarbetare
    Klubb
    BoråsMFK

    Standard

    Banggood . Obs detta är den med 10W laser.
    https://www.banggood.com/SCULPFUN-S1...ientCountry=SE
    "He who has the most models wins"

  18. #38

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    47
    Jobb
    Kroppsarbetare
    Klubb
    BoråsMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HPL Visa inlägg
    Honeycomb i komprimerat format finns att beställa här:
    https://www.easycomposites.eu/6mm-aluminium-honeycomb

    Lite bökigt att dra ut själv, och vill man så får man tillverka ram för att sätta den i, men jag lägger bara på min skiva o skär, men får vara försiktig, det är ömtåliga grejer.
    Peter
    Tack för tipset!

  19. #39
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    659
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    NRFK

    Standard

    Var ju bra grejer med i det där kitet ! Även en väldigt robust ram ser det ut att vara(något kraftigare än S9), framförallt att det medföljer detaljer för air-assist!

  20. #40


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 220
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Verkar dessväre som att själva lasern kan fås fr Theckien men tillbehören fr Kina??
    Hade gärnat haft samlad lev men det vekar inte finnas??

    // Mats W
    Flygsmurfen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •