Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Snabblim

  1. #1

    Standard Snabblim

    Biltema har ett snabblim med tillhörande accelerator. Fungerar bra i många sammanhang. Dock tycker jag det är för tjockt. Jag har hört att det går att tunna ut med acceton. Är det någon som provat och kan bekräfta att det fungerar.
    /PO

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    En liiiten mängd aceton är väl acceptabelt, men limmet tappar styrka om man späder för mycket.
    Retroholic!

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Det enkla svaret är nog att köp ett lim med de egenskaper du önskar och undvik att modifiera lim. Det finns trots allt en mängd tunnflytande CA-lim.
    Roger

  4. #4


    RCFF - Administratör
    Gasmans avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    540
    Jobb
    Pensionär Tidigare Asset Manager på Västerås
    Klubb
    Strängnäs Modellflygare

    Standard

    Hobbyking har 3 sorters CA-lim, tunn, medium och tjock. Ganska stora flarrer men funkar kanon.
    //Mange

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

    www.strangnasmodellflygare.se

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fast mitt senaste försök att beställa från Hobbyking/EU slutade med att jag avstod för fraktkostnaden hade ökat drastiskt vilket speciellt påverkar beställningar av smågrejor. Förr kunde man få hem sådant (lätta saker) för nån enstaka Euro i fraktkostnad men inte längre...
    Roger

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •