-
-
Modellen är hyfsat stor. Föreslår 1 mm pet-g.
/Lars
-
-
-

Äntligen har jag fått tummen ur och börjat jobba vidare på klädseln. Undersidan av båda vinghalvorna är nu klar.
Denna gång har jag ritat upp allt i fusion360 samt sparat alla skärfiler till min vinylplotter.
När jag kan skära varje bit med min vinylplotter utifrån filer ritade i cad, blir allt 100% identiskt på båda vinghalvor.
Ger mig antagligen på att klä ovansidan imorgon.
-
Detta tar nästan orimligt lång tid, men, ena vinghalvan är färdig.
-
NÄSTAN orimligt men rimligt ändå, för Explosionen blir ju FIN ! 
Dekoren är snyggare nu än vad originaldekoren var. Nu är det bara den andra vinghalvans ovansida kvar.
Lars
-
Den där vinylplottern... vilken modell är det?
Skriver (printar) den och skär eller hur fungerar det?
-
Ja! Tack!! Sen när vingarna är klara återstår bara hela kroppen, stabbe, höjdroder och fena
-
Danne, jag köpte en silhouette cameo 2 på tradera. Finns väl upp till cameo 4 på marknaden nu, men min gamla funkar svinbra.
Det enda den gör är att skära. Så jag har en skärmatta med klibbig yta som mäter 30x60cm. Jag fäster klädseln på denna skärmatta och matar in i maskinen.
Det medföljer en gratis programvara där man antingen kan rita upp mönster eller importera bilder/former som kan konverteras till mönster som skärs ut. Finns massor med videos på youtube om du söker på silhouette cameo.
-
Intressant. Ska fundera ut nåt sätt som en sån kan bli nödvändig...
-
Sjukt nöjd med min. Skär även ut självhäftande dekaler till mina (och andras) plan 
Screenshot_20230316_112313_Gallery.jpg
-
Men de där dekalerna är ju tryckta också? Laserskrivare eller vad?
-
Nej det är två olika färger självhäftande vinyl, finns ett knep för att lägga ihop. Skär ut det svarta först, sedan det röda, sedan kombinerar man dom efteråt. Blir bättre än klistermärken!
Screenshot_20230316_140401_Gallery.jpg
Denna dekal är utskuren i tre delar. En vit, en svart och en röd. Lägger man ihop dom så blir det en färdig flerfärgad dekal. Lite pill, men det blir snyggt!
-
Det var som 17. Tack för info.
-
-
-
Tack Anders! Skärmattan är något jag använder varje gång. Du kan läsa mer om sådana här: https://folier.se/tryckakademin/skar...g-hand-om-den/
Eller googla på silhouette cutting mat eller silhouette cutting mat.
-
Strålande, tusen tack.
//Anders
-
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler