Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Futaba radio T10J

  1. #1

    Standard Futaba radio T10J

    Hej,
    Köpt en ny Futaba T10J radio men får inte rätt på något känns det som, har powerbox då det är en stor modell med många servon, försöker använda kanal 1 och 6 till skev och 2 och 8 till höjd enligt manualen men får inget att fungera, någon som har koll på vad det kan vara?
    Använder 1 och 6 på mottagaren och 1 och 6 på powerboxen och endast kanal 1 fungerar även om mixen är vald i radion.
    Använder 2 och 8 på mottagaren och 2 och 7 på powerboxen vilket inte skall spela någon roll, spelar ingen roll om jag testar direkt i mottagaren med lösa servon.

    /Magnus

  2. #2

    Standard

    Hep, vet inte exakt hur just den radion fungerar... men på mina Futaba måste man välja att man använder ett modellminne "Airplane" med "2 AIL + 1 FLP" tex. Alltså där du väljer om det är Flyg, Helikopter, Multicopter. Där väljer man också antalet Ailerons, flaps, osv. Detta har jag för mig att nollställer hela minnet om du ändrar på det, dock inte säker på just den sändaren du har. Som standard är 1 = aileron och 6 kan vara flaps eller om det var gear.

    I vissa sändare måste man även aktivera Aileron på kanal 6.

    Ser man på den sidan i sändarmenyerna där du ser vad varje kanal och switch, slider mm är för nåt (Functions månne den heter?) så ska AIL2 vara på kanal 6. Nåt sånt. Du har säkert nåt annat där nu.

    :-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #3

    Standard

    Hej, har själv en T10J, så jag undrar om du har löst problemet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •