Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Motorriktning Wind S 50e

  1. #1

    Standard Motorriktning Wind S 50e

    Hej
    Jag håller på att ställa i ordning en reparerad Sebarth Wind S 50e och ser att motorn har en ganska stor högerriktning. Jag har letat i gammal dokumentation men inte hittat något lämpligt värde för motorriktningen.
    Därför undrar jag om det är någon som har förslag på en lämplig motorriktning vertikalt och horisontellt för en Sebarth Wind S 50e?
    /Göran

  2. #2

    thoabrs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    216
    Jobb
    pensionär
    Klubb
    Marks mfk

    Standard

    3, 4 mm ned åt höger likså

    Thomas

  3. #3

    Standard

    Menar du mm? Jag brukar mäta riktningen i grader. /Göran

  4. #4

    Standard

    Jag har en som inte är skadad. Mäter imorgon.
    /OlleG

  5. #5

    Standard

    Hej
    Nu har jag mätt så noga jag kan.
    Högerriktning är 4 grader. Vänster propellerspets är 2,8 -3,0 cm längre fram än den högra. Propeller är 406 mm.

    0 grader upp/ned.

    Jag tycker den flyger bra med denna propellervinkling.
    /OlleG

  6. #6

    Standard

    Tack för det. Det verkar stämma med min maskin som den är just nu. Då får den vara så.
    /Göran

  7. #7

    Reg.datum
    mar 2018
    Inlägg
    576
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Ritare / konstruktör

    Standard

    Det beror på propellerns storlek och motorvarvet. Man kan börja med de vanliga vinklarna, sedan kan man programmera i sändaren. Man kan skapa succesiva kurvor kopplade till gaspådrag, eller så får man ändra rent fysiskt, vilket är en plågsam process med många justeringar av motorfästet. Det är extra plågsamt, eftersom propellerns bakplan bör eller måste ligga i maskinens centrumlinje, för bra flygegenskaper inom konstflygning. Vinklar du om motorn, bör du således också flytta den i sidled.

    Jag nöjer mig med mixningar i sändaren.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •