Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: STM MX 2 ARTF vs Multiplex Acro master PRO

  1. #1


    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    42
    Klubb
    Jönköping RFK

    Standard STM MX 2 ARTF vs Multiplex Acro master PRO

    Har en fråga någon som har erfarenhet av någon av dom här modellerna hur dom är i materialet mjukt eller hårt

  2. #2

    Standard

    Hej det är ett tag sedan du skickade ut din fråga. Jag har inte så stor erfarenhet av olika frigolitliknande material. Men sonen och jag har köpt var sin mx2 från powertoys och de funkar bra. Vi bytte ut mottagaren och testade med en 30c acc istället för den 15c som följde med. Den flyger bra. Med den medföljande accen och små utslag flyger den lugnt och med större blir det en 3d kärra. Jag tror inte den kommer hålla jättelänge men den var ju billig.
    jerrysoderberg.se

  3. #3

    Standard

    Hej
    Jag flyger Acro:n och det är en modell mer för konstflyg än 3D. Så liten den är flyger den bra tycker jag även när det blåser en del. Jag gillar den skarpt. Den har jag minst 10 timmar i luften med och den är fortfarande som ny. Kommer att hålla länge (om man inte gör ett större misstag så klart).

    Jag har ingen erfarenhet av den andra modellen.
    /OlleG

  4. #4

    Standard

    Kanske ska lägga till att vingarna går enkelt att ta bort, bra för förvaring och transport.
    Jag flyger med 3S 2300 mAh 45C går då 5.30 med marginal. Har även 2500 mAh 25C, de går också i 5.30 minuter men inte riktigt samma drag mot slutet.
    /OlleG

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •