Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Tänkvärt

  1. #21

    Standard

    För 10+ år sedan använde jag enkom gyron för flyg. Men sedan 2014 har jag bara använt APM och Pixhawk i samband med UAV-ändamål. Men även i vanliga flyg och det har funkat fint, dock lite overkill om man endast är ute efter stabilisering. ;-)

    Men att flyga vanliga flyg utan gyro gillar jag bäst. Man lär sig parera bra i hårdare vind. :-D
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #22

    Reg.datum
    mar 2018
    Inlägg
    573
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Ritare / konstruktör

    Standard

    Jag blev så glad när jag kunde flyga modellflygplan själv, utan att förstöra dem.

    Det tog många år och jag hade till att bli en vuxen man först, för att kunna det.

    Min ena son kunde dock, efter min träning med honom.

    På samma sätt, har jag helt lärt mig att simma, helt, och har i alla fall lärt mina söner att simma delvis.

    Ingen har lärt mig att simma, utom jag själv.

    Jag är så stolt över att ha lärt mig att simma själv och utan särskild hjälp.

    Bröstsim, ryggsim, under vattnet, över vattnet.
    Senast redigerat av BJS den 2024-01-08 klockan 22:13.

  3. #23
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Om det blåser 7 m/s eller mer i blåsiga Skåne får man snällt flyga med antingen stora tunga plan (som jag inte har några) eller mindre plan med gyro. Det gäller dock att följa manualen noga för åt vilket håll gyrot ska vrida rodren. Fråga inte hur jag vet.
    fredrik

  4. #24

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlägg
    Om det blåser 7 m/s eller mer i blåsiga Skåne får man snällt flyga med antingen stora tunga plan (som jag inte har några) eller mindre plan med gyro. Det gäller dock att följa manualen noga för åt vilket håll gyrot ska vrida rodren. Fråga inte hur jag vet.

    Been there, done that....
    Retroholic!

  5. #25

    Reg.datum
    mar 2018
    Inlägg
    573
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Ritare / konstruktör

    Standard

    Mitt f.d ex kunde icke simma, så hon fick tvingas att lära sig att simma i skolan. Jag kunde redan simma, självlärd. Vilken enkel lycka det var att tvingas simma 800 meter, när jag redan kunde, dock med litet kramp i händerna. Gymnastikläraren sade: Du får simma 800 meter, eller tills du sjunker.

    Jag simmade 800 meter, men sjönk icke.

    Hon som var en söt liten flicka, behövde nog icke simma lika så värst långt som 800 meter.

    Snarare 100 meter.
    Senast redigerat av BJS den 2024-01-29 klockan 22:40.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •