Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: IMAX B6AC och Warningsmeddelande

  1. #1

    Standard IMAX B6AC och Warningsmeddelande

    I går laddade jag två Lipo-accar utan problem. Flög med dom i morse. Idag när jag skall ladda igen får jag Meddelande: BATTERY VOL ERR CELL CONNECT vilket betyder felaktig koppling i kontakterna. Kontrollera kontakter och kablar. Förstår inte vad som har hänt. vågar jag flyga med dom i alla fall?

  2. #2
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    661
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    Grenlanda Stratos

    Standard

    Laddar du med eller utan balansering?

  3. #3

  4. #4
    Mr.Bobs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    661
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    Grenlanda Stratos

    Standard

    Kanske råkat dragit ut dom för mycket vid sista flygningen ? Prova kör en 5min laddning utan balansering så du Får upp volten lite mer, sen kör du ett vanligt balansering laddningsprogram som du alltid gjort.

  5. #5

    thoabrs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    215
    Jobb
    pensionär
    Klubb
    Marks mfk

    Standard

    Har exakt samma problem. Problemet ligger i laddaren. prova batt med en annan laddare fungerade hur bra som helst.

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 923
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Satsa på bra laddare och inte bara billiga laddare - det är en investering i både säkerhet och livslängd för era batterier.
    Och denna laddare tillhör tyvärr inte kategorin "bra laddare".
    ISDT/Spektrum har bra laddare till vettiga priser - och sen inte minst iCharger. För att ta ett par exempel.
    Roger

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2020
    Inlägg
    54
    Jobb
    ServiceTekniker som är på vägens slutände i karriä

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Satsa på bra laddare och inte bara billiga laddare - det är en investering i både säkerhet och livslängd för era batterier.
    Och denna laddare tillhör tyvärr inte kategorin "bra laddare".
    ISDT/Spektrum har bra laddare till vettiga priser - och sen inte minst iCharger. För att ta ett par exempel.
    Roger
    +1

  8. #8

    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    136
    Jobb
    fritidsforskare
    Klubb
    fk spinn söderköping

    Standard

    som information kan meddelas att det finns 2 modeller av denna laddare.copy och original , där den äkta varan inte är den bästa men den är inte heller oduglig, och den skadar inte heller ackarna.den ena har rund klisterlapp under och den andra har fyrkantig glittrande metallisk klisterlapp.svagt minne att den äkta har fyrkantig lapp under.hobbyking säljer båda varianterna...

    mvh

  9. #9


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 923
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Enklast är att helt undvika dessa laddare.
    Roger

  10. #10

    Standard

    Det finns säkert bättre laddare. Oftast är dock felet sladdarna. Just det här felmeddelandet får man om balanskontakten falerar. Kan även vara någon tamp i batteriet som är av.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •