Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: propp

  1. #1

    Standard propp

    vem säljer 3 bladiga proppar till bränsle motorer
    Nybörjare

  2. #2
    tångarnes avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    112
    Jobb
    Prototypeenginer
    Klubb
    Älmhults RC

    Standard

    Zdz.se Mikael Ingemarsson säljer müller propellrarna

  3. #3

    Standard

    hab.se har några (G-Sonic)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 439
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Varför trebladig snurra när 2 bladig ger mer drag/fart?!

  6. #6

    Standard

    Om diametern är en begränsande faktor så ger fler blad mer kraft. Spitfire är ett utmärkt exempel, de första hade tvåbladig propeller men när motorn blev starkare så fick man ta fler blad. Större diameter gick inte för då slog propellern i marken.
    Corsair är ett annat bra exempel, där byggdes en inverterad måsvinge för att få upp proppen och i sin tur propellern så att man kunde ha en större diameter.
    Man kan också ha 3 blad för att orginalet hade 3 blad om man bygger en skalamaskin, anledningarna är många.

  7. #7
    Cometens avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    133
    Klubb
    Acroflyers Sövde /Åhus MFK/Jet Skåne

    Standard

    Kolla med dessaKlicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20230728_171633.jpg 
Visningar:	40 
Storlek:	325,5 KB 
Id:	76589

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 439
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Jo , jag vet allt det där men nu handlar det väl om vanliga R/C modeller...och då är handlar det oftast inte om markfrigång.

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jaka Visa inlägg
    Jo , jag vet allt det där men nu handlar det väl om vanliga R/C modeller...och då är handlar det oftast inte om markfrigång.
    I det här fallet vet vi inte varför trådskaparen vill ha mer än två blad men det finns som sagt många anledningar. För mig har det varit frigång eller att originalet har haft mer än två blad som har varit avgörande. Man kan också välja fler blad för att det är snyggt. Dagens vanliga modellflygplan är så pass övermotoriserade att fart och dragkraft nästan alltid är mer än tillräckligt.

Liknande ämnen

  1. Propp storlek??
    Av Witalis i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-09-04, 13:48
  2. Propp-ersättare
    Av Thomas i forum Bensinmodeller
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-06-09, 06:12
  3. Propp avstånd
    Av rc9 i forum Bensinmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-05-18, 00:23
  4. Trebladig propp
    Av Phonta i forum Metanolmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 20:35
  5. Propp
    Av Curpling i forum Elmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 19:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •