Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Nästa flygetyg efter ett långt uppehåll

  1. #21

    Lars 41ans avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    688
    Jobb
    Pensionerad pylonflygare
    Klubb
    RFK Skilling, Jönköpings RFK

    Standard

    Ja Roger, jag är en "gammal" flygare.
    Du är nog nästan lika gammal men mer erfaren än jag och du tänker ungdomligt.

    På våra fält skulle jag vilja se fler unga flygare. Då måste vi seniorer vara beredda att ta till oss ny teknik som kan hjälpa äldre och yngre nybörjare att nå framgång. Det gäller att använda gyrot rätt. Off topic men nyrekryteringen är viktig.

    Lars

  2. #22
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 261
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Roger, nu rör du ihop äpplen o päron. Gyro för nybörjare har jag inte ett smack emot, men SAFE som totalt ändrar tekniken att svänga och flyga, den är jag inte alls för.
    Man kan vara emot SAFE och ändå bidra till nyrekryteringen, men då gäller det att vara aktiv. Att låta nybörjarna köra med SAFE är ju bara ett sätt för flyglärarna att slippa engagera sig för eleverna klarar sig själva tills den sagen kommer då de slår av SAFE och planet plötsligt inte alls beter sig som det gjorde innan.
    Så där har vi helt olika syn.
    Våga vägra Powerbox!

  3. #23

    Standard

    En flygare hos oss flög iväg sin Apprentice (den har SAFE om jag minns rätt).
    Den betedde sig lite konstigt, men den flög ju, sen bar det iväg.
    Han hade monterat vingen upp och ner, det gick tydligen.
    Så med SAFE är det inte så noga... :-D

    Nä jag anser nog att man ska lära sig flyga utan gyro.
    Som med bil, bättre lära sig köra (bli en bra förare) än att låta Tesla köra själv (åka med).
    Gyro är en feature man använder sen för att man är rädd om en dyr modell eller för att man vill få lite hjälp i turbulens, typ.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •