Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hangflyg på Sandö, blandade kärror

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    481
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard Hangflyg på Sandö, blandade kärror

    Plan: Salto, AHI, Swish, Funglider, Solius (sista inte på film)
    Piloter; Dan, Seppo & Kristoffer

    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  2. #2

    Standard

    Ser riktigt gött ut! Saknar att inte ha hang närmare
    /Dave

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    481
    Jobb
    Ingenjör
    Klubb
    RCFF -Ingen klubb- Bor i GBG

    Standard

    Var bor du någonstans?

    Vi har det bra på västkusten med stabil havsvind och många klipphang, bästa är väl 20min bil och fem minuters promenad men oftast är det en bit att köra och sedan gå. Men det har krävt mycket forskande och testande och misslyckanden, främst av Dan som hållit på i decennier men fortfarande kommer med nya ställen (som Sandö Hamn). Han har dragit iväg oss till dussintals ställen och det är lite som fiske, till slut får man napp.

    Det är alltid spännande att flyga hang, mest när man flyger utan motor. Annars flyger det mesta på hanget, de flyger bara olika. Seppo bygger sina plan superlätta, Dan kör gärna gamla hotliners och stora glasfiberseglare med mycket ballast. Jag föredrar små plan, under 1,5 m.

    Dan flög i förrgår sin UMX Radian på 40g och nån enorm glasfiberseglare i 7m/s. Jag trodde inte mina ögon när UMX flög ut. Jag testade den, utan gyro, och den flög fint. Trodde den skulle blåsa bort. Otroligt.
    Senast redigerat av KristofferR den 2023-07-24 klockan 09:23. Anledning: Stavfel
    Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

  4. #4

    Standard

    Bor i Gislaveds kommun nu, men flugit en del på Ålleberg genom åren.

    Ah hanga är nice det, hade gärna hängt på och testat lite nya hang om möjligt. Har några kompositkärror igen och Dreamflights vingar.

    UMX Radian, verkar go till hanget.
    /Dave

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •