Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Radiomaster R8X mottagare

  1. #1

    Standard Radiomaster R8X mottagare

    Hat köpt några R8X mottagare från Radiomaster. Har haft problem med kvaliteten då någon inte har fått liv vid första försöket. Vidare så upplever jag att de har sämre räckvidd. Har någon av er samma erfarenhet eller har jag fått några måndags ex. De är ju rätt billiga så man kanske får vad man betalar för!?

  2. #2

    mrfxcoupes avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    260
    Jobb
    Hyrdraultekniker SCA Underhåll.
    Klubb
    MFK Skvadern

    Standard

    Hej.
    Har du fått något svar på din fråga? Jag var på väg att ev köpa Radiomasters mottagare själv när jag såg din fråga.
    Så jag hänger här och ser om du får något svar.

  3. #3

    Standard

    Vilken sändare eller modul har du. Även radiomaster?

  4. #4

    Standard

    Nej, inte många svar. Jag reklamerade R86 och fick efter en del mailvxl en ny mottagare. Har en i min DF 65 segelbåt som fungerar men sändaren, varnar hela tiden om "RF signal low". Till båten använder jag en Radiomaster T8Pro. Får dock samma meddelande närjag använder T16S. Har prövat med en Corona SHFSS mottagare (Futaba protokoll) och den fungerar bra till samma pris som R86.

  5. #5

    Standard

    Då använder du multimoduler och inte frsky original sändare. Man ska då kunna göra frekvens kalibrering. Om sändaren och mottagaren divigerar åt olika håll kan räckvidden bli riktigt dålig med dessa multimoduler.

    Förresten är det verkligen RF low eller telemetry lost?
    (Haft en massa problem med telemetry lost på elrs och taranis men det är mjukvaru relaterat och kan lösas)

  6. #6

    Standard

    Jo, jag har justerat frekvensen för att optimera signalen. Radiomaster rekommenderar att man gör det när man binder deras mottager för D8 eller D16 protokoll. Jo, jag får RF signal low med Radiomaster R8X mottager. Telemetry lost tjatade min Frsky Q7S ofta om.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •