Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Färgmatchning av klädsel

  1. #1
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard Färgmatchning av klädsel

    Är det någon här som lyckats få till bra färgmatchning på sprayfärg som matchar diverse olika klädslar?

    Jag tycker att det är väldigt roligt att klä om kärror, men jag blir sällan nöjd när det är dags att lackera motorkåpor osv. Har vänt mig till en bilfärghandel här i stan där jag lämnat i små balsabitar klädda i den klädsel jag vill få matchad.

    Dom lyckades få till bra matchning till Ultracote true red och en silvrig klädsel från hobbyking. Svart är ju allt som oftast svart, så där burkar det bli bra. Men efter flera försök har dom aldrig lyckats få till en vettig matchning på vitt!

    Hittade denna sida:
    charlesriverrc.org/articles/construction/ppgpaintmatch.htm
    Där det står hur man blandar till diverse olika färger, men efter att ha mailat bilfärghandeln så meddelade dom att de inte kan få fram några färger med den informationen.

    typexemepl från sidan:

    Ultracote VIT
    ______________
    BASE COLOR PARTS CUMULATIVE
    1 DMC900 strong white 1366.9 1366.9
    2 DMC935 Weak tinting red oxide 1.8 1368.7
    3 DMC903 Weak tinting black 4.2 1372.9
    4 DMC928 Weak tinting yellow oxide 4.2 1377.1


    Är det någon av er som lyckats?

  2. #2

    Standard

    Ibland lyckas inte ens tillverkarna och det händer att endera klädseln eller färgen skiner ur till på det. Jag har haft samma problem, jag har till och med klätt en noskåpa för att få det samma, gäller ha temperaturen rätt bara. Och klippandet för att få det att passa lär man sig, blir som framkanten på basen på fenan. :-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •