Vad var namnet på trä fläktkärran som var med i modellflyg nytt på 70-80talet, den byggdes runt Boss aggregatet (ritningsbygge)?
Sitter och grälar med ett par gubbar om den....
Mvh//Peter
Vad var namnet på trä fläktkärran som var med i modellflyg nytt på 70-80talet, den byggdes runt Boss aggregatet (ritningsbygge)?
Sitter och grälar med ett par gubbar om den....
Mvh//Peter
Se där ja, nu ramlade kronan ner, tack "tångarne"!
Jag hade till och med ritningen liggandes förut, men den är borta nu, kan man få tag på den någonstans?
Peter
Jag har sett ritningen på traplet för längesedan,vet inte om de finns kvar ,de hade även kabinhuven att sälja då.
Jag har min Budjet kvar ,fast jag har inte byggt den .
Jag tror att du kan hitta något på [url]www.sarikhobbies.com]
Kay krut
Var det de som fortsatte med Traplets ritningar Kay ?
Tack gubbar, är snart 60 och börjar bli "murken i luvan",
har beställt ritning o canopy från Sarik, får se om det blir
tid att bygga en, vet iallafall att ritningen kommer att
bli vectoriserad för dom som är intresserade!
Peter
Ja det var ju Bosse Gustavsson som ritade den, gör den gärna med infällbara ställ för då blir det mer sprätt på den. Körde den med Rossi 61.
/ Matti
Ja, Sarik tog över för en tid sedan. Jag har köpt lite ritningar från Sarik Hobby och det är samma utbud som Traplet hade, så de har nog tagit över allt som fanns på Traplet.
Kay krut.
Fortfarande inga ritningar, men förtullning och mums betalades för en vecka sedan, behöver jag säga att Postnord
är inblandade!?
Köpte ritning från Sarik före jul, fick vänta 6 veckor, så håll ut den kommer nog snart.
/Matti
Hej Matti!
Det var ingen kritik mot Sarik, mer till den återkommande besvikelsen Postnord, men....., Idag kunde jag hämta ut en liten låda med ritningar och en plastbubbla, nu kan jag inte gnissla
någe mer, helgen räddad!
Kommer inom ett par veckor skanna o börja vectorisera alla invecklade grejor, mest spant med mycket hål i, ska bli kul och hänga ihop kroppen o se hur allt hänger ihop!
Trevlig helg på er, Peter
Hej, kul att grejorna dök upp, och postnord ja………. Skickade efter en liten fyrtaktare förra vintern från GB, jag vänta och vänta. Efter 3 mån dök den upp! Kollade med PN varför, dom visste inte riktigt men den hade varit i Schweiz en sväng! Skulle få kompensation men inte ens ett frimärke har jag fått, så jag bryr mig inte längre om det.
Mvh
Matti
Följer, ska bli intressant att se en Budjet byggas, har själv en ritning liggande någonstans…..
Oj, börjar känna pressen......
Jag har ritat alla spanten, ska rita "sidolisterna" som håller ihop fackverket medans man klär på kroppen, org. listen är 3*7mm.
men jag kommer att skära 4mm. lättply med "hakar", hoppas det
kommer att underlätta!
Har vi någon som byggt och flygit den här halvpallen med vingar så kom gärna med tips o råd!
P
El eller glöd? Storlek på fläkten?
Det blir helt klart el, har tittat på jetfan 120 pro!
Några detaljer gjorda under dagen ( före snöskottningen)!