Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Autopartner i graven?

  1. #1


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    586
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard Autopartner i graven?

    Såg att Autopartner från och med i morgon har utförsäljning på alla varor i lager.
    Jag blev lite nyfiken och såg att dem begärdes i konkurs den 23/1.
    Lite tråkigt förvisso och oväntat. Visserligen kunde det strula med leveranser ibland men det var nog det ända.

    Får hoppas att det inte blir mer företag som kastar in handduken.

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    35
    Jobb
    IT / System konsult
    Klubb
    FaluRFK

    Standard

    absolut inte oväntat. Under 2023 så såg vi hur F-skattsedeln försvann från bolaget. Så oväntat var det inte.
    Och hur AutoPartner redovisa lagerstatus (andra hobby shoppar gör likadant) kunde man bli smått vansinnig över.
    AutoPartner hade aldrig något hemma. De skulle alltid beställas från leverantör / tillverkare.
    De fick ju fortare att åka till KB´s RC Hobby och först se om han hade hemma, och om inte så beställde han hem. de gick alltid fortare än AutoPartner.

    Vet ej vem som myntade "AutoPartner, Alltd slut i lager!" / "Slutpålagret.nu".

    Personligen är min uppfattning att vi har förmånga hobby webshoppar kontra hobby utövare.
    Jag tror det skulle vara bra att få lite färre bolag så de få kunde "leva" bättre på vår lilla marknad och faktiskt ha ekonomi för att ha saker på lager. och ett större sortiment.
    vi såg ju under pandemin att "Just-in-time" leveranser och lager inte funkar längre. Och det håller i sig än idag.
    No gutt´s no glory!!

  3. #3
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 261
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Har för mig att Autopartner tog in ett X antal märken till landet, såsom Hitec, MPX, Spektrum.... Vem tar över det nu då? MBS kanske?
    Våga vägra Powerbox!

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 923
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Horizon-produkter köper väl handlarna numera direkt ifrån deras lager i Tyskland. Vilket också AP gjorde. Där man också kan handla som privatperson.
    Roger

  5. #5

    Standard

    Bara Paypal som gällt hos AutoPartner om jag minns rätt också.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

    Standard

    Supertråkigt att höra, lider med Pelle. Det måste kännas hemskt att förlora sitt livsverk.
    Det är ju så att om man vill ha svenska handlare så får man se till att handla i Sverige, även om det ibland är några tior dyrare.
    /Christoffer (en liten helikopterhandlare)

  7. #7

    Standard

    "Den som gapar efter mycket"....

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    586
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HPL Visa inlägg
    "Den som gapar efter mycket"....
    Nu får du nog allt förklara vad du menar med detta, annars tillför ditt inlägg noll och inget.

  9. #9


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 923
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    +1, Kenneth !
    Roger

  10. #10

    lennart wiklunds avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    273
    Jobb
    taxiförare,modellflygare
    Klubb
    Åre molanda flygförening

    Standard

    Jävligt tråkigt! De gånger jag handlat där så har det jämt fungerat klockrent och snabb leverans.
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •