Reklam

Resultat 1 till 4 av 4

mne: Erstta ltt utomhus depronflyg vars depron smular snder.

freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlgg
    2 660
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslv MFK

Standard Erstta ltt utomhus depronflyg vars depron smular snder.

Har (haft) en parkflyer som trivs bst med 800mAh-1000mAh 3S ack. Den heter Ultrafly Outrage 3D, o det finns ngra klipp p tuben. Frigolitliknande kropp som hller, men stjrt o vingar av depron som vittrar. Har fr mig att planet r 15-20 r gammalt. Planet vger 300 gram utan batteri, har 800mm spnnvidd, dubbeldckare.

Kort sagt planet behver ersttas av ngot fr vindstilla parkmornar (bor 500 meter frn flt jag fr flyga p fr bonden)

Tnkte teranvnda setupen, lite sugen p nt frn RC factory.

Setup Emax CF2812 1534kv, ltt p gasen med 8x3.8
    3x JP Pico Supertec
    Fr vl byta till 2 likadana servon tnker jag s kanske 2 JP+2 Emax ES08
    Kina ESC 18A OemRC (samma som HobbyWing, Turningy Plush)

Finns ngra rekommendationer?
    fredrik

Standard

Du svarar nog p frgan sjlv och epp planen hller mycket bttre n depron mm men hrdar ocks ver tid p gott och ont. De blir stelare och det negativa r att rodren spricker upp i lederna, speciellt skeven fr min del d utomhusflygning inneburit att vegetationen och marken tar i vingspetsarna emellant.
    Det gr laga ganska ltt frsts med tejp, "uhupor", limpistol mm. fast monterar jag ngot nytt fr buskflyg ute funderar jag p allvar att stta dit ngra "riktiga" gnjrn. Och inte dubbeldckare, blir lttare ta med och lite mindre gngjrnsunderhll :-D

(ps Hade ocks en UltraFly 3D men den hll inte alls lika lnge som din, s se ovanstende som synpunkter och inte rd )
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, vggar, stolpar, trd mm. som flyttar sej etc...

freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlgg
    2 660
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslv MFK

Standard

Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlgg
    (ps Hade ocks en UltraFly 3D men den hll inte alls lika lnge som din, s se ovanstende som synpunkter och inte rd )
    Tack fr input. Det blev elefun.se och deras rea p faktiskt en dubbeldckare. (RCF Backyard Revo P3 Red Kit)
    Jag hade en Ultrafly som dog kanske 2016, men visade min pappa hur bra den flg s han kpte en sjlv. Den vgade han flyga vid mindre n fem tillfllen s frutom en kvist genom frigolitkroppen s var den frvnansvrd fin. Nr han flyttade in p hem s tog jag ver alla hans plan fr tv r sedan.

Nr jag uppdaterade min radio nu (RadioMaster TX16S) frn OpenTX till EdgeTX blev en modell trasig s jag blev rdd och raderade allt, och jag har tagit plan efter plan och skapad ny programmering frn scratch. Men bara hanteringen av att ta fram Outrage frn frrdet fick ena skevrodret att bokstavligen pulvriseras.

Jag kan teranvnda allt utom motorn och ett servo frn Outrage s jag tog en annan gammal 60 grams emax motor till det nya planet.
    fredrik

Standard

Citat Ursprungligen postat av freddan_6 Visa inlgg
    Jag kan teranvnda allt utom motorn och ett servo frn Outrage s jag tog en annan gammal 60 grams emax motor till det nya planet.
    Lter bra - lycka till, blir skert ett kul projekt!
    Knn som sagt p bitarna om kitet legat ett tag s kan det vara lite styvare n frvntat, planet lanserades vl fr en 7-8 r sedan.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, vggar, stolpar, trd mm. som flyttar sej etc...

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •