Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Klädselval..?

  1. #1

    Standard Klädselval..?

    Hej,
    Jag håller på att renovera en gammal Astro Hog och tänkte klä om den men har ingen koll på vad man ska välja i klädselväg nuförtiden? Valet står främst mellan Oracover och Kavans klädsel, där Kavan prismässigt är klart bäst men funktionsmässigt..? Eller finns det nån annan man ska kika på? Skulle gärna ha möjlighet att måla en del delar också (typ motorkåpa) med matchande färg och då är det väl bara Oracover som erbjuder färger som överensstämmer med klädselfärger. Eller finns det fler..?

    Varianten är att klä med Koverall (eller Oratex..?) och måla allt. Men känns lite omständligt. Vad använder man för färger idag..?

  2. #2
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Hej!
    Jag har använt hobbykings klädsel på mängder av plan. De ligger som kavan mkt bra i pris och fungerar perfekt. Nackdelen är som du säger att det inte finns matchande färger att tillgå om man vill måla.
    Jag har med varierande resultat fått sprayburkar färgmatchade hos en butik som säljer bilfärg på sprayburk. Då har jag lämnat in en bit balsa klädd med den klädsel jag vill färgmatcha.

    Jag tror nog att du kan köra på kavan och få ett finfint resultat. Lyckas du sedan få sprayfärg som matchar fint så kan du gärna dela med dig av passande färgkoder

  3. #3

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Har du tid att vänta, så har ju Banggood lite olika filmer till mycket bra pris!

    https://www.banggood.com/sv/search/c....html?from=nav
    Retroholic!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •