-
-
Kul projekt med intressant "förebild". Skall bli spännande att följa. Även jag har "kantrat" över ifrån flyg till båt under senaste åren så detta följs med stort intresse.
Roger
-
Även jag har fått ett visst intrese för båtar och har köpt en obyggd Graupner Elke som ska ha nån form av FPV-kamera har jag tänkt.
Stora fördelen är att det inte finns några som helst bestämmelser kring detta, utom PTS förstås.
-
Helt rätt. Och de störtar ju inte så lät heller.
Jag tänkte montea FPV på föregångaren till detta byge men det blev aldrig av.
Kanske tar nya tag igen? Det vore ju kul faktiskt.
M/S Boxy: Radistyrd låda med 12V/ 14 Ah..Går en sommar på en laddning.
// Mats W
-
Har givetvis FPV på min "Rescue boat" men den är ju väldigt sällan behövd i detta eldriftens tidevarv. Men en hel del av de båtar som körs här har i alla fall kameror i nån form.
Vi här i området kör båt-träffar varje tisdag med start runt lunchtiden och på Skantzsjön i Hallstahammar.
Och det blir både eldrivet och segelbåtar - mest DF65 och liknande. Är ni intresserad så är det bara att titta förbi.
Roger
-
Tackar som bjuder!
Man vet aldrig.
-
På tal om regler, är det inte så att 27 MHz är förbjudet till flyg, men ok till annat? Har en känsla att sådan långvåg räcker långt och runt ev. träd etc.?
-
Jo, det stämmer.
De räcker ju ganska bra men vete 17 om jag skulle vilja testa?
De lär vara betydligt mer utsatta för störningar fr andra sändare än nya moderna anläggningar?
En båt kör man sällan bakom något så jag håller mig till 2.4 ghz.
// Mats W
-
Kanske om man hittar en sjö med en backe mitt på?
-
Nej, där är det säkert vattenskidåkare så de rekomendrar jag inte.
De är kända för att ha dålig uppsikt i backen.
// Mats W
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler