Reklam

 
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 89

Ämne: Bilder & specs på era quads

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cklinga Visa inlägg
    Precis beställt hem jävla massa 5x4.5 bullnose, vad tycker du om dom propparna? Kommer köra på 3s till en början med sunnysky 2300kv. De gemfans jag använde tidigare (6030 och 5040) har en tendens att sprängas i luften vid fullgas...
    Nog min favoritpropp just nu. Bra tryck i dom. Har inte pajat en enda fast jag krashat några gånger. Ramen gick isär men propparna höll vilket är bra betyg

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Nog min favoritpropp just nu. Bra tryck i dom. Har inte pajat en enda fast jag krashat några gånger. Ramen gick isär men propparna höll vilket är bra betyg
    Låter ju underbart! Kanske var onödigt att beställa såhär många, mina gemfan gick ju åt så fort... Men det här kommer ju räcka ett tag då

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0860.jpg 
Visningar:	305 
Storlek:	93,6 KB 
Id:	52172

    Märkte direkt skillnad när jag kände på propparna, så mycket hårdare än gemfans 5040. Tror det kommer bli sjukt bra med dessa! Ska bara försöka få in blheli på reglagen också så jag kan utnyttja oneshot och damped light. Ska provflyga här närmaste dagarna med nya propparna. Här kommer en blid på min ZMR också.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0862.jpg 
Visningar:	299 
Storlek:	53,7 KB 
Id:	52173

    Hon väntar på ombyggnad á la Overcraft v4 och eAk-ramen, därav inga jättetjusiga lösningar för tillfället.

    Sunnysky 2204 - 2300kv
    ZTW Spider 12A
    HQ 5x4.5 Bullnose
    Naze32 Cleanflight
    ImmersionRC 5.8 gHz 600mw vTx
    FrSky D4r-II
    Nanotech 3s 1300mAh 45-90C
    DAL 700TVL fpv kamera

    Totalvikten just nu med Gopro och lipo ligger på 555 gram
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

  3. #23

    Standard

    Bättre att ha för många än för få
    Behövs ganska mycket vinkel på fpvkameran för att använda kraften av 2300kv och 5x4.5 bullnose till fart framåt men med eak-ramen löser det sig väl.

  4. #24

    Standard

    Jag förlorar minst 1 hq prop per krasch. De är styvare och går därför sönder oftare, Istället för att böjas som gemfans.
    Men samtidigt så ger de bättre prestanda i luften, speciellt på 4s.

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Bättre att ha för många än för få
    Behövs ganska mycket vinkel på fpvkameran för att använda kraften av 2300kv och 5x4.5 bullnose till fart framåt men med eak-ramen löser det sig väl.
    Jo jag vet, var samma sak med 6030 och 5040 också. Som sagt ska bygga om den ordentligt sen, och då blir det massa vinkel på båda kamerorna

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Jag förlorar minst 1 hq prop per krasch. De är styvare och går därför sönder oftare, Istället för att böjas som gemfans.
    Men samtidigt så ger de bättre prestanda i luften, speciellt på 4s.
    Jag förlorade nog i snitt 3 GF per krasch, så en per krasch är fortfarande bättre. Gick de inte sönder så böjdes de precis inne vid navet, och det är då som propparna har exploderat i luften för mig. Så bytte ändå ut alla fyra proppar vid krasch för att inte riskera att falla från luften i onödan.

    Tror iaf det blir jättebra med dom här
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

  6. #26

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	zmr250_rosso.jpg 
Visningar:	271 
Storlek:	368,2 KB 
Id:	52628

    Byggt om min zmr:

    Cobra 2204, 2300kv
    DYS 20a ESC's med one shot
    FrSky d4r-II med cppm
    Sony mini super had ccd fpv kamera
    Aomway 200 mw sändare
    CC3D

    Den är dessutom sänkt till 25mm distanser och byggd för att klara 4s. Har bara flugit med den två gånger, och allt kändes kanon, speciellt med nya propellrarna jag testar, HQ 5x4x3, bra drag och ljud! Låter som en liten F1 bil redan på 3s

    Sen hände det som inte får hända... Jag var ute på en fält utanför Mölndal där jag flugig en hel del under våren. Den här gången hade dock gräset hunnit bli runt halv metern högt om inte mer, och jag inser direkt risken med att inte hittar den om jag kraschar. Men jag är ju här, måste ju flyga! Flyger 3st 3s ackar, tar det lugnt och flyger längs med kanten av fältet. Den flyger hur fint som helst. Testar 4s acken jag precis köpt och flyger lite los innan jag vågar mig på fpv, drar på mig glasögonen och drar ut över fältet och helt plötslig tappar jag kontrollen och störtdyker ner i gräset, mitt på fältet. Hjärtattack, och inser min idioti. Hade ett hum om vad den landade men det kändes ändå helt hopplöst i det höga gräset.
    Som tur var hittade jag den igen dagen efter och efter att ha trampat ner halva fältet :P Allt funkar som det ska efter kraschen så jag har ingen aning om vad som hände. Jag får felsöka och flyga lugnt ett tag, man vill ju kunna lita på bygget. Ska installera en buzzer om inte annat.

  7. #27

    Standard

    Lite sent svar men fint bygge, tur att du hitta den !
    En beeper är guld värd helt klart. Jag kör en beeper på Nazen eller mottagaren.
    Om batteriet åker ur är man rätt körd dock

  8. #28

    Standard

    Kul! Jag kör samma uppsättning av motorer, ESC, kamera, CC3D. Riktigt bra drag =)
    Vilka batterier kör du?
    Ska installera en buzzer och en servo att ändra kameravinkeln med tänkte jag. Landningen är lite för spännande just nu med kameravinkeln i 45 grader.

    Har även beställt en loc8tor mini som verkar funka bra att lokalisera med om strömmen bryts..

  9. #29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Lite sent svar men fint bygge, tur att du hitta den !
    Tack

    Citat Ursprungligen postat av Kimp Visa inlägg
    Kul! Jag kör samma uppsättning av motorer, ESC, kamera, CC3D. Riktigt bra drag =)
    Vilka batterier kör du?
    Har lite blandade, men främst Nano-tech 1300mah 45-90c. Har ett dualsky 4c batteri på 1200 mah också.
    Vilka propellrar kör du på?

    Börjar fundera på om mina dys 20a inte pallade med motor och propeller kombon på 4s??

    Beställt en buzzer & lipo varnare i ett: http://www.banggood.com/Matek-Signal...-p-943085.html

  10. #30

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr. Rosso Visa inlägg
    Tack
    Har lite blandade, men främst Nano-tech 1300mah 45-90c. Har ett dualsky 4c batteri på 1200 mah också.
    Vilka propellrar kör du på?

    Börjar fundera på om mina dys 20a inte pallade med motor och propeller kombon på 4s??
    Snyggt lite quad med riktigt bra setup. Jag håller precis på och bygger en med samma motorer och ESC förutom CC3Dn där jag kör med Naze32 istället. Annars identisk quad. Boris B har oxå samma uppsättning och kör han med det så är det bra grejer. Kolla själv https://m.youtube.com/watch?v=zQtE0nrz2Sk

  11. #31

    Standard

    En liten fråga. I videon du dela steflo112 så har han så han ser lutning på quaden och hur spakarna rörs. E d något han ser i glasögonen oxå? Och i sådana fall vad e det?

  12. #32

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Boris har kopplat in en " blackbox" som loggar allt som händer med quadden. Man ser inte detta live i bild utan man plockar ut informationen efter flygningen sen har han lagt ihop film och logg i samma bild. Googla blackbox och quad så kommer du säkert få många träffar som förklarar det här tusen gånger bättre än vad jag gör.

  13. #33

  14. #34

    Standard



    Senaste projektet... Nöjd med resultatet!
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

  15. #35
    the_storms avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    353
    Jobb
    Vattenfall
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	killerbee.jpg 
Visningar:	199 
Storlek:	81,2 KB 
Id:	53366

    Här är min!

    Killer bee
    Tiger motors mn2204 2300kv
    Sn20a reglage
    cc3d
    1400mah 4s 40-80c
    gemfan 5x4
    15 graders lutning på motorerna
    pz0420m kamera

  16. #36

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Här är den.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20150715_203400.jpg 
Visningar:	203 
Storlek:	86,7 KB 
Id:	53367
    cobra 2204 2300kv
    sn20a blheli 14
    4s
    hq 5040
    Hero4 session
    sony super had 600tvl mini.
    ska köpa hem några 1450mah 70c då den är för tung med 1800mah 60c

  17. #37
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Slänger upp lite om min quad med.

    En spyda500 3Dprintad


    motorer KDA 20-22L
    Fartreglage Emax 25A 4 in 1
    LiPo 2300mah
    KK2.1 styrkort
    FPV camera Sony CCD 480 osd
    Gopro hero2,
    VTX 1.3ghz 400mw
    RX ImmersionRC EzUHF Receiver 8 channel diversity
    TX TARANIS med EzUHF jr module
    Filmar gör jag med en gopro2

    Vikt med batteri ca: 1400gram

    är vikten normal för denna storlek och utrustning?

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Snygg väska! Var köpte du väska och insats?
    Peter


    QUOTE=cklinga;387434]

    Senaste projektet... Nöjd med resultatet![/QUOTE]

  19. #39

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	version1.jpg 
Visningar:	214 
Storlek:	98,2 KB 
Id:	53850Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	version2.jpg 
Visningar:	160 
Storlek:	107,9 KB 
Id:	53851Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	version3.jpg 
Visningar:	161 
Storlek:	85,0 KB 
Id:	53852Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	version4.jpg 
Visningar:	164 
Storlek:	77,0 KB 
Id:	53853Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	version5.jpg 
Visningar:	179 
Storlek:	60,4 KB 
Id:	53854

    Detta är min 250 quadcopter. Som jag byggt om fyra gånger. Första versionen är längst till vänster och dagens version ser ni längst till höger. Finfina grejer!

    Version 2: Tog bort power distribution board, kapade några kablar. Tog även bort skalet för min flight controller, istället la jag dit några metallspacers mellan ramen och flight controllern.

    Version 3: För att göra hela quadcoptern lite stabilare så tryckte jag dit lite krympslang runt alla fyra ESC. Så att de satt fast lite bättre. Köpte mig även en voltage buzzer och tryckte dit lite fult. Tog bort metallspacers mellan ram och flight controller, tryckte istället dit någon slags matta underifrån.

    Version 4: Kortade ner batterikabeln, tryckte dit en kabelstrumpa så det ser lite snyggare ut. Ändrade platsen för min voltage buzzer. Likaså flyttade jag min "lost quad alarm" och Loc8tor. Så att jag kunde trycka dit en kamera, som ni ser är det en Mobius. Tryckte dit fyra nylonskruvar mellan ram och flight controller, behöll mattan som låg emellan och därför blev det skruv istället för spacers.

    Version 5: Kortade kablarna mellan motor och ESC. Motorkabeln går numer direkt till själva plattan för ESC.

    Specifikationer:
    DYS Mini carbon frame
    Flight controller: CC3D
    Motor: DYS MT1806 2300KV
    ESC: DYS Sk10A ESC
    Propeller: Gemfan 5x3
    Batteri: DesirePower 1500mAh 3S 20C och Giant Power 1500mAh 3S 35C.

    Använder en Discovery Buzzer utifall jag tappar bort den. Om batteriet halkar ur så har jag en reservplan som heter Loc8tor. Samt en annan viktig del är såklart voltage buzzer som varnar vid mindre än 3.3v per cell.

  20. #40

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Peter1 Visa inlägg
    Snygg väska! Var köpte du väska och insats?
    Peter


    QUOTE=cklinga;387434]

    Senaste projektet... Nöjd med resultatet!
    [/QUOTE]
    Från www.customcases.se, väskan heter Lightcase PB7 om jag inte minns fel. Det följde med insats med fyrkantsmönster med 1*1cm-bitar som man kan pilla loss hur man vill och göra sitt egna mönster med.
    TBS Discovery m. gimbal för finflygning, ZMR250 för fulflygning

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •