Reklam

 
Sidan 10 av 14 FörstaFörsta ... 567891011121314 SistaSista
Resultat 181 till 200 av 275

Ämne: Liten vädertjänst för modellflygare! :)

  1. #181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Greystone Visa inlägg
    Loggade en bugg å dina vägnar här:
    http://bugzilla.skybot.se/show_bug.cgi?id=5
    Bra med bug hantering, men om du ska vara så noga så var lika noga med dokumentationen om vad som gjort. Hatar att läsa fixed eller fixad eller liknande. Bättre att det står ex:

    Bug:
    The numerical values for wind directions will sometimes be shown as more than
    360 degrees. This is most likely due to the wind changing more than one full
    rotation during the time interval. This is confusing to users.

    Solution:
    Changed algorithm so values more than 360 can´t happens. Algorithm now samples values and calculate according to correct wind changes during whole period without taking 360 changes in formula.

    Staging:
    Approved for 0.5.5

    Release date:
    Next maintence interval (normal every wednesday aprox 23.00)


    Vad som är bra med detta är att det är enkelt att finna dokumentation, release notes blir enkla, och framför allt jag vet nu hur funktionen efter att jag anmält och fått den fixad kommer att fungera. Bra med buggfixar men allt för många släpper bugfixar etc utan att de är dokumenterade och det blir lätt förvirrande med vad man pysslar med...

    Återigen super bra tjänst Fick flyga hela kvällen trots att kollegorna sade det skulle bli regn å rusk... Vart vindstilla å helt perfekt precis som rapporten sa på EM idag
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #182

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    766
    Jobb
    Ett heminredningsföretag.
    Klubb
    Habo Modellflygklubb

    Standard

    Vilken underbar tjänst! Det är ju helt fantastiskt att kunna få ett mail om när man kan flyga. Tänk om man kunde få en prognos på när fältet är klippt också.

    Mvh Olov

  3. #183

    Standard

    Står att läsa i incheckningskommentarerna. Men då det verkar finnas ett allmänt intresse av mer detaljerad information i buggarna så skall jag försöka skärpa mig.

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Bra med bug hantering, men om du ska vara så noga så var lika noga med dokumentationen om vad som gjort. Hatar att läsa fixed eller fixad eller liknande. Bättre att det står ex:

    Bug:
    The numerical values for wind directions will sometimes be shown as more than
    360 degrees. This is most likely due to the wind changing more than one full
    rotation during the time interval. This is confusing to users.

    Solution:
    Changed algorithm so values more than 360 can´t happens. Algorithm now samples values and calculate according to correct wind changes during whole period without taking 360 changes in formula.

    Staging:
    Approved for 0.5.5

    Release date:
    Next maintence interval (normal every wednesday aprox 23.00)


    Vad som är bra med detta är att det är enkelt att finna dokumentation, release notes blir enkla, och framför allt jag vet nu hur funktionen efter att jag anmält och fått den fixad kommer att fungera. Bra med buggfixar men allt för många släpper bugfixar etc utan att de är dokumenterade och det blir lätt förvirrande med vad man pysslar med...

    Återigen super bra tjänst Fick flyga hela kvällen trots att kollegorna sade det skulle bli regn å rusk... Vart vindstilla å helt perfekt precis som rapporten sa på EM idag

  4. #184

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hjalleo Visa inlägg
    Vilken underbar tjänst! Det är ju helt fantastiskt att kunna få ett mail om när man kan flyga. Tänk om man kunde få en prognos på när fältet är klippt också.

    Mvh Olov
    Kul att du tycker om den!

  5. #185

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av andv Visa inlägg
    Verkar som en bra tjänst.

    Finns det möjlighet att lägga in mer platser? Typ Stockholm/Årsta, Stockholm/Lidingö, Stockholm/Gärdet
    Jodå! Jag inte släppt på så att man kan lägga in godtyckliga platser själv, men om du ger mig följande för varje plats du vill få in, så lägger jag gärna in dem:

    * Region (exempelvis Stockholm)
    * Platsnamn (exempelvis Årstafältet)
    * GPS koordinater, decimalt (exempelvis 59.290371,18.046431)
    * Platstyp (exempelvis Idrottsplats)

  6. #186

    Standard

    Trevligt, här kommer några:

    Region, Platsnamn, GPS long, lat, typ:
    ------------------------------------------
    Stockholm, Gärdet, 59.34224, 18.10640, Idrottsplats
    Stockholm, Årstafältet, 59.29009, 18.04438, RC-flygfält

  7. #187

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av andv Visa inlägg
    Trevligt, här kommer några:

    Region, Platsnamn, GPS long, lat, typ:
    ------------------------------------------
    Stockholm, Gärdet, 59.34224, 18.10640, Idrottsplats
    Stockholm, Årstafältet, 59.29009, 18.04438, RC-flygfält
    Kirrat!

  8. #188

    Standard

    Någon som känner några fanatiska golfare som kan tänka sig att testa skybot? Maila gärna mig på marcus (at) skybot.se!

  9. #189

    Standard

    Grillby,enköping,bålsta vore fint å få
    Mvh uffe

  10. #190

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av uffe40 Visa inlägg
    Grillby,enköping,bålsta vore fint å få
    Mvh uffe
    Hej Uffe,

    Om du vet:
    * Region (exempelvis Stockholm)
    * Platsnamn (exempelvis Årstafältet)
    * GPS koordinater, decimalt (exempelvis 59.290371,18.046431)
    * Platstyp (exempelvis Idrottsplats)

    ...så underlättar det väldans!

  11. #191

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av uffe40 Visa inlägg
    Grillby,enköping,bålsta vore fint å få
    Mvh uffe
    Grillby tillagd. Se mitt PM för de övriga!

  12. #192

    Standard

    Nu har jag implementerat favorit-önkemål nummer 1!

    http://bugzilla.skybot.se/show_bug.cgi?id=1

    Gå in på Min SkyBot för att konfigurera! Eftersom det blev en rätt stor omskrivning så finns det säkert buggar. Hojta om någonting skulle vara knas!

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Allt bara funkar kanon, så bra att jag nästan aldrig går in på sidan Har dock några önskemål...

    1, Epost notfieringen, bara en notifiering om dagen, jag har märkt att man kan få ett par notifieringar om dagen då vädret ändras och min uppsatta regler stämmer in. Men en bock ruta typ "meddela endast 1ggr /dag" alternativt "Skicka notering på morgonen för dagen"
    ...

  13. #193
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Jag provade precis, det gick inte så bra, jag klickade fram drop down menyn och ändrade Notifieringar från Omedelbart till Kvällar, när jag sen klickar på ändra så ändrar den själv tillbaka, samtidigt kommer en röd text i övre vänstra hörnet "Invalid password - nothing changed!" Så jag antar att passwordbytesrutinen och notifieringsbyterutinen bägge kräver gammalt och nytt password för att fungera, vilket inte verkar helt rätt...
    /\/\vh // /\/\r J.

  14. #194

    Standard

    Njae, man måste (åtminstone) skriva in sitt password varje gång man ändrar. Kanske inte så intuitivt gränssnitt. Skall förbättra det, men det borde fungera om du skriver in ditt gamla password.

    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Jag provade precis, det gick inte så bra, jag klickade fram drop down menyn och ändrade Notifieringar från Omedelbart till Kvällar, när jag sen klickar på ändra så ändrar den själv tillbaka, samtidigt kommer en röd text i övre vänstra hörnet "Invalid password - nothing changed!" Så jag antar att passwordbytesrutinen och notifieringsbyterutinen bägge kräver gammalt och nytt password för att fungera, vilket inte verkar helt rätt...

  15. #195

    Standard

    Så, nu har jag laddat upp en version som i alla fall säger till att man måste skriva in lösen, _innan_ man klickar vidare.

  16. #196

    Standard

    Härligt, blir bara bättre
    Powered by Joy and a LiPo pack

  17. #197
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Greystone Visa inlägg
    Njae, man måste (åtminstone) skriva in sitt password varje gång man ändrar. Kanske inte så intuitivt gränssnitt. Skall förbättra det, men det borde fungera om du skriver in ditt gamla password.
    Det kan jag möjligtvis köpa, även om jag inte begriper varför, jag har ju redan angett mitt lösenord en gång för att komma åt den menyn, det blir ju knappast säkrare av onödiga upprepningar...

    Men när jag blir uppmanad att ange både nuvarande lösenord och ett nytt två gånger så uppfattar åtminstone jag det som att det är ett lösenordsbyte på gång, och det var ju inte det jag ville göra...
    /\/\vh // /\/\r J.

  18. #198

    Standard

    Det blir en aning säkrare, särskilt för de som använder "Kom ihåg mig" featuren och loggar in med en nyckel som finns lagrad som en cookie. Jag inser dock att jag skall bryta ut lösenordsbyte till en separat sida för att minska förvirringen. Lägger upp en bugg på det.

    En förklaring till hur det fungerar innan jag fixat det:

    1. Du måste alltid fylla i det gamla lösenordet för att göra en förändring.
    2. Du kan, om du vill, fylla i ett nytt lösenord. Då kommer även lösenordet ändras. Det är helt frivilligt.

    Tack för hjälpen!
    Senast redigerat av Greystone den 2011-08-20 klockan 06:15.

  19. #199

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av QatHome Visa inlägg
    Härligt, blir bara bättre
    Mycket tack vare alla bra idéer ni kommer med i det här forumet!

  20. #200
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Greystone Visa inlägg
    Det blir en aning säkrare, särskilt för dem som använder "Kom ihåg mig" featuren och loggar in med en nyckel som finns lagrad som en cookie. Jag inser dock att jag skall bryta ut lösenordsbyte till en separat sida för att minska förvirringen. Lägger upp en bugg på det.

    En förklaring till hur det fungerar innan jag fixat det:

    1. Du måste alltid fylla i det gamla lösenordet för att göra en förändring.
    2. Du kan, om du vill, fylla i ett nytt lösenord. Då kommer även lösenordet ändras. Det är helt frivilligt.

    Tack för hjälpen!
    Säkerhetstänkande är visserligen aldrig fel, men det känns en smula överdrivet, det är ju dock en vädertjänst, inget bankkonto...
    /\/\vh // /\/\r J.

Liknande ämnen

  1. Ny unik vädertjänst bara hos RCFF
    Av Jakob i forum Allmänt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 03:34
  2. Ny modellflygare..
    Av Delta i forum Allmänt och Tips
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 22:30
  3. En riktigt modellflygare
    Av Wåfflan i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 21:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •