Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Välja bort Ämnen?

  1. #1
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard Välja bort Ämnen?

    Fanns det inte någon inställning där man kan välja bort olästa specifika ämnen/ärenden? Hittar den inte...
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  2. #2

    Standard

    Menar du dessa?

    Den ena markera alla inlägg i hela forumet läst och den andra markerar bara inlägg i det forumet man står som lästa.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	forum_all_marked_r.jpg 
Visningar:	122 
Storlek:	69,4 KB 
Id:	21060   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	forum_m_read.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	77,3 KB 
Id:	21061  
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #3
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Nope, menar att jag vill kunna välja att inte se nya svar eller trådar i t.ex "FPV och Flygfoto"
    Känner mig inte tillräckligt intresserad av dessa prylar ännu,
    undrade mest om de går att "välja bort" mha nån inställning ?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  4. #4

    Standard

    Nej tyvärr nån sådan funktion vet jag inte om, jag har kollat om det möjligvis fanns någon sådan plugin men inte funnit nått. Jag håller ögonen öppna om jag hittar på nått i den stilen.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #5
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Fortfarande helt ointresserad av att läsa om alla tri-, quadra-, hexa-, multipla-mm-konfigurationer.
    Kan man inte ställa in nånstans att slippa se nyheter i dessa forum?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  6. #6

    Standard

    Om man lägger dessa "oönskade" delar i en egen "avdelning" kan man dölja dem.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	hide.png 
Visningar:	105 
Storlek:	10,7 KB 
Id:	24483

    //UndCon
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #7

    Standard

    Ja jag hoppar bara äver det jag inte är intresserad av,,ganska enkelt
    Med vänlig hälsning, uffe

  8. #8

    Standard

    Jocke, hur gör du när du läser en papperstidning?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #9
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Till skillnad från en tidning tillåter ju vissa forum att man kan ignorera vissa ämnen, men inte här....
    Och nej, jag läser t.ex inte sportbilagor eller ekonomidelarna, så ja, där går det oxå att ignorera..
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  10. #10

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Instämmer med Jocke till 100%, en funktion likt "prenumerera" fast tex "avstå" en forumdel.

  11. #11

    Standard

    Jag är helt med på vad ni menar, rcuniverse.com har en riktigt fin variant på detta med "My Forums". Tro mig jag har ögonen öppna att finna liknande till vårat forum. Problemet är att antingen utvecklar man en modul eller så hittar man en som någon annan gjort. Vi kör ju en standard programvara som måste var så nära original som möjligt för att det skall vara enkelt att underhålla och hålla den modern i avseende på mjukvaran därav så vill jag inte lägga ner en massa tid på egna special hack för det bara biter tillbaka rätt som det är.

    Men som ett svar absolut finner jag ett sätt lovar jag att de kommer implementeras typ bums
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  12. #12

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Det jag tycker är drygt på forumet är att alla "latest" länkar ligger kvar tills man varit inne på dem. Listan borde istället raderas varje gång man går ur forumet.

    ordningen på inläggen är också fel. sista inlägget borde väl hamna på sista sidan istället för första? Det är iallafall så vi läser här i västvärlden. Blir helkajko i tapatalk då man hela tiden hamnar på det första inlägget som finns i tråden. Jag vet att det går att ändra i tapatalk, men jag är aktiv i flera andra forum som har rätt ordning på sina inlägg.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SteffeB Visa inlägg
    Det jag tycker är drygt på forumet är att alla "latest" länkar ligger kvar tills man varit inne på dem. Listan borde istället raderas varje gång man går ur forumet.

    ordningen på inläggen är också fel. sista inlägget borde väl hamna på sista sidan istället för första? Det är iallafall så vi läser här i västvärlden. Blir helkajko i tapatalk då man hela tiden hamnar på det första inlägget som finns i tråden. Jag vet att det går att ändra i tapatalk, men jag är aktiv i flera andra forum som har rätt ordning på sina inlägg.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
    Det är inställningar som du själv väljer i kontrollpanelen samt i forumdelen se bifogade bilder.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	forum1.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	78,6 KB 
Id:	24507   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	forum2.jpg 
Visningar:	90 
Storlek:	30,4 KB 
Id:	24508  
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  14. #14

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    891
    Jobb
    Glödgare SSAB tunnplåt

    Standard

    Perfekt! Nu fungerar det rätt så bra med ordningen på inläggen. Tack!

    Senaste inlägg är däremot fortfarande en soppa. Har ingen nytta av att kunna se varenda inlägg som har skrivits sen jag registrerade mig på forumet. Inlägg som är ifrån samma tråd hamnar tillockmed flera gånger på "Senaste inlägg" listan. Är det också nån inställning som jag måste ändra ? Måste man t.ex. gå in på varenda inlägg för att släcka det i senaste-listan ?

  15. #15
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Jag är helt med på vad ni menar, rcuniverse.com har en riktigt fin variant på detta med "My Forums". Tro mig jag har ögonen öppna att finna liknande till vårat forum. Problemet är att antingen utvecklar man en modul eller så hittar man en som någon annan gjort. Vi kör ju en standard programvara som måste var så nära original som möjligt för att det skall vara enkelt att underhålla och hålla den modern i avseende på mjukvaran därav så vill jag inte lägga ner en massa tid på egna special hack för det bara biter tillbaka rätt som det är.

    Men som ett svar absolut finner jag ett sätt lovar jag att de kommer implementeras typ bums
    Ganska aktuellt nu igen...
    Känns lite jobbigt när jag kliver in på "Nya inlägg" nu ikväll för att se lite trevliga byggtrådar av div
    flygplan när 12 av 19 nya inlägg handlar om FPV- och Multirotor-trådar, med KK-kort, programmering av dessa osv....
    Jag kommer troligen bygga mig en slik maskin nån gång i framtiden, men just nu står de mig upp i halsen!
    Vill gärna kunna välja bort att se dessa ämnen!
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  16. #16

    Standard

    Jag är helt inne på det, jag vet bara inte hur jag ska lyckas med det... Jag jobbar på att hitta en lösning.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  17. #17
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Keep up the good work!
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  18. #18
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Tack Hanke,jag är en som hoppas på en lösning jag med..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  19. #19

    Standard

    Jag har provat en workaround... Jag gjorde en som heter utvalt på första sidan får se om det kan funka tills vidare? Klicka på minimeringen som jag har markerat med pilarna i bilden, detta kommer forumet ihåg så ni borde få upp samma bild hela tiden.

    Det är inlägg från det som jag tror är av intresse för er, dvs utan FPV delarna.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	utvalt.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	103,6 KB 
Id:	25742  
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  20. #20

    Standard

    Gjorde en för bara FPV och Multirotor också för de som bara vill se det
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fpv.jpg 
Visningar:	57 
Storlek:	95,4 KB 
Id:	25743  
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Liknande ämnen

  1. Svar: 261
    Senaste inlägg: 2011-09-21, 01:03
  2. Nu ska dom skrämmas bort....
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 18:08
  3. Hur få bort vevaxel?
    Av Ålänning i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 21:31
  4. Hur får man bort klädseln?
    Av Indianen i forum Allmänt och Tips
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 11:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •