Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 37

Ämne: RD230 Mini-H quad, lite cruising

  1. #1

    Standard RD230 Mini-H quad, lite cruising

    Satte precis ihop min RD230 miniquad efter lite ombygge.
    Väldigt fint väder för lite avkopplande crusing.
    Skönt att slänga ner allt i en liten väska och ta cykeln nånstans och flyga lite.


  2. #2

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Satte precis ihop min RD230 miniquad efter lite ombygge.
    Väldigt fint väder för lite avkopplande crusing.
    Skönt att slänga ner allt i en liten väska och ta cykeln nånstans och flyga lite.

    Skööön flygning
    Göran
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlägg
    Skööön flygning
    Göran
    Tack, blir att ta bilen till ett annat ställe imorgon och flyga på. Stort öppet område så borde bli bra.
    Får passa på nu när det är så bra väder.

  4. #4
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Det såg soft ut, ligga och lågsniffa

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Det såg soft ut, ligga och lågsniffa
    Mm, det är kul.
    Blev en kvick flygning idag på ett nytt ställe när vi var påväg att handla. Han inte kollat runt hur det såg ut så tog det ganska lugnt med gasen och ingen lågsniffning denna gång. Ska tillbaka dit nån dag och köra lite mer genom hinder och sånt på låg höjd. Höll nästan på att krasha efter första 30s haha. Missbedömde riktningen av quaden så fick veja sista sekunden.


  6. #6

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Tjusigt!

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HangerS Visa inlägg
    Tjusigt!
    Tack, tänkte först flyga upp till toppen av backen men märkte halvägs att antennen blockerades av ramen då jag stod under. Får ställa mig längre bort eller klättra upp nästa gång

  8. #8
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Bra fart där!

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Bra fart där!
    Den är rätt tung så man kan få upp bra momentum men det tar en stund, känns som turbolag man gasar men det tar en stund innan farten kommer.

    Flög lite imorse, försöker träna lågflygning

  10. #10

    Standard

    Coolt! =) Till Ardupilot/APM finns 4-5 olika avståndssensorer. Kanske sku va en sån som pekar neråt och sen sätter man gränsvärde på tex 1m och sen ger man fullspätta. :-D Eller är det ingen sport det? Hm...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #11
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Haha, jevlar va du kör Härligt, fast jag vill se samma fart på en skogsstig nu!

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Coolt! =) Till Ardupilot/APM finns 4-5 olika avståndssensorer. Kanske sku va en sån som pekar neråt och sen sätter man gränsvärde på tex 1m och sen ger man fullspätta. :-D Eller är det ingen sport det? Hm...
    Hehe kul idé, men inte så mycket sport som sagt

    Citat Ursprungligen postat av markusb Visa inlägg
    Haha, jevlar va du kör Härligt, fast jag vill se samma fart på en skogsstig nu!
    Mm det vore nått. Man blir helt klart imponerad av dom som klarar det t.ex. "metalldanny" på youtube.
    https://www.youtube.com/channel/UCea...u3XIG-nTrlQk5A

    Tror inte jag har hans reflexer dessvärre :P
    Speciellt när han flyger sin snabba minihex på skogstigar huja !

    Är väldigt sugen på att bygga en sån minihex till sommarn. Har redan kameror, mottagare, styrkort och FPV utrusning etc. så skulle nog inte bli så blodigt dyrt.. Hade tänkt att köra med $20 Cobramotorer på 4S då och vinkla dem lite framåt för extra bra framfart. Man får lite bättre fart framåt men mindre kraft i stigning tydligen. Antar det blir mindre luftmotstånd när man kan gasa på utan att vinkla quaden för mycket framåt. Vore kul att testa åtminstone.
    Menmen, det blir senare projekt. Är nöjd med RD230 än sålänge

  13. #13

    Standard

    Haha, "metalldanny"... framtiden = man behöver inte fält mer! ;-)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  14. #14

    Standard

    Skaffade en Hero3plus silver igår. Blev totalt 30g lättare (inkl. linskyddet) än med GP2:an. Känns lite roligare nu och inte lika mycket tegelsten. Kändes inte värt me BE på en mini, bra pris på silver hos elgiganten.

    Det var helt omöjligt att få FPV:a ifred nånstans så blev en tur över vattnet :P
    Riktigt skön känsla, inget slår att glida runt över vattnet. Fick vända tillbaks några gånger då jag inte visste hur långt ute jag var. Kör utan Timer/OSD/GPS.

    Dessvärre förstörde tuben kvaliten fullständigt fast filen jag ladda upp var i bra kvalite (380mb 16mbit/s).
    Aja ser iaf fint ut i 1080P 60FPS hemma på tvn...


  15. #15

    Standard

    Fick 4S batterierna och propparna till Blackout mini-quaden. Var bara tvungen att testa och hovra. Verkar funka fint förutom ett skumt ljud ibland. Kanske synkproblem, dock såg jag inget konstigt när jag hovra framför mig och kolla på propparna. Den var helt stabil hela tiden så vet inte vad det är för ljud.. aja blir ingen vattenflygning med denna och den får nöja sig med GP2:an !

    Blev helt klart mer kraft på 4S även med HQ propparna. Måste löda ihop FPV utrusningen men det gör jag nån grå dag.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	4sbatt.jpg 
Visningar:	112 
Storlek:	131,9 KB 
Id:	45195

  16. #16

    Standard

    Uppdatering. Kör Naze32acro.
    Genom kommandot set emf_avoidance=1 i CLI ökas klockfrekvensen till 84Mhz vilket gjorde två saker. Detta kommande är relativt nytt, finns att tillgå i senaste firmwaren.


    1. Ingen mer desynk på motorerna ! Dom låter fränt på 2300kv * 16.8v = 38640 RPM max ? Inte för att dom lära komma upp i det men läskigt låter det
    2. Chipet på Nazen stör inte längre UHF då man flyttar harmoniseringen när man överklockar kortet.

    Sen återstår att se om grejorna håller.. Glad att det funka iaf !

  17. #17

    Standard

    Blev inte nöjd med GP3 Silvern så böt mot en Black..
    Anyway blev att dra ett snabbt test när jag kom hem. Sjukt mycket högre upplösning även om youtube pajar det helt.
    Har läst att deras komprimeringsteknik funkar riktigt dåligt på snabba rörelser så därför det alltid blir grötigt då och bra bild på långsammare rörelser. Kanske ska byta till vimeo...

    Komemr byta till 5x4 HQ proppar sen, tydligen bra med drag då.


  18. #18

    Standard

    Fränt fält att flyga på. =) Grötigheten va ju lite hmpf. Vad för filformat på film-filen?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  19. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Fränt fält att flyga på. =) Grötigheten va ju lite hmpf. Vad för filformat på film-filen?
    Aa bäst att passa på innan det växer. Det är en åker så kommer blir höga torra grödor av nån sort vilket inte är så kul att krasha ner i

    Det är råfilen med utbytt ljud. 30Mbit/s 1080P Superview-mode.
    Skärmdump från filmen, inte någon grötighet. Dock lite sudd längs ut när man är nära marken med Superview. Verkar normalt dock. Är man mer än metern från marken är det inget sudd.
    Förminska dom lite för forumet, kanska inte behövdes kom jag på..

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	klar.jpg 
Visningar:	93 
Storlek:	206,1 KB 
Id:	45304


    Exempel.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	klar2.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	252,4 KB 
Id:	45305
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-05-03 klockan 20:20.

  20. #20
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Vilken fart! Snyggt fluget. Konstant höjd, riktigt bra!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •