Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 220

Ämne: Byggtråd Dj Wookong multirotor

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    den väger 1511g utan acc och kamera, men gimbalen sitter där.

  2. #2

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jugg Visa inlägg
    den väger 1511g utan acc och kamera, men gimbalen sitter där.
    F'låt att jag förstör tråden nu och ni får ursäkta en novis på detta... men hur mycket kan en sån hexa lyfta? (Alltså hur pass stor/tung kamera kan man montera?)

  3. #3

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tomas Visa inlägg
    F'låt att jag förstör tråden nu och ni får ursäkta en novis på detta... men hur mycket kan en sån hexa lyfta? (Alltså hur pass stor/tung kamera kan man montera?)
    Finns säkert någon som har bättre koll på det än mig, men tigermotorerna ska lyfta nästan 1kg styck och man har 6st så om man drar av lite för säkerhetskull så skulle jag säga ca5kg... men då får man inte lika lång flygtid med samma acc.

    Mera vikt betyder mindre flygtid...

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tomas Visa inlägg
    F'låt att jag förstör tråden nu och ni får ursäkta en novis på detta... men hur mycket kan en sån hexa lyfta? (Alltså hur pass stor/tung kamera kan man montera?)
    Min som jag bygger kommer med kamera väga ca 4 kg med kamera och mina 6 motorer med 12x3.8 proppar kommer ha en lyftkraft på ungefär 9 kilo.

  5. #5

    Standard Status uppdatering

    Inte helt oväntat så har jag inte fått ramen denna vecka heller. Tålamod är förbrukat och jag mailade just följande:
    Hello Maximus.
    You wrote:"You will have your hexa next week, no later."
    "Next week" has passed and I think it has taken too long time now. Unless you already sent my frame today, then I want my money back please.
    What do you think yourself?

    Best retards
    Tommy

  6. #6

    Standard

    Jag betalade med PayPal och inom 45 dagar kan man anmäla och dom 45 dagarna har passerat med råge.
    Någon måste ju finansiera hans utveckling av okton
    Hade det inte varit vinter hade jag varit mindre tålmodig. Nu räknar jag med att han har goda själ att prioritera som han själv behagar. Och så kan jag skylla på honom och slipper flyga i regn och rusk.
    Det har hänt att han har svarat på mail. En gång skrev han att han ritat en "even moore sexy bodyplate" Jag frågade efter ett par veckor hur sexig han tänkt göra den och tyckte han kunde skicka en bara. Senaste svaret var att vattenskäraren skulle få kolfiber nu i måndags.
    Jag tror att varje tjat mail från mig genererar i en straffvecka till, Han är ju Fransk..

  7. #7

    Standard

    Hej Ola!
    Jag använde färdiga mixer för Y-6 och det funkar bra. Men jag ökade gains till ca 160 istället för default 100.
    Själv var jag inte nöjd med Y-6 konfig och skall bygga hexa igen när jag fått ramen..
    Kör med dubbla 4s accar och klarar mig på 30C. Har provat på 15-20c men de accarna blev bara varma och tog slut fort.
    Provade med 3s men tyckte det kändes för "slappt". Så personligen tycker jag det känns bättre med lite mera varv och lite mindre propp.

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av TommyzT Visa inlägg
    Hej Ola!
    Jag använde färdiga mixer för Y-6 och det funkar bra. Men jag ökade gains till ca 160 istället för default 100.
    Själv var jag inte nöjd med Y-6 konfig och skall bygga hexa igen när jag fått ramen..
    Kör med dubbla 4s accar och klarar mig på 30C. Har provat på 15-20c men de accarna blev bara varma och tog slut fort.
    Provade med 3s men tyckte det kändes för "slappt". Så personligen tycker jag det känns bättre med lite mera varv och lite mindre propp.
    Kör du me dubbla ackar, bara för att få längre flygtid ? Eller finns det någon annan fördel .
    Kanske dumma frågor. Men är nybörjare på multi. Flög hellis förut. Har provat me FY91Q, men den funka inge bra tyckte jag. Svår att ställa in. Tyckte att det krävdes alldeles för mycket throttle, för att få den att hovra. Men de kanske berodde mer på inställning å propp storlek/pitch. En på acken ?

Liknande ämnen

  1. DJ GO app, alternativ
    Av Totte i forum Quad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-05-06, 19:50
  2. Svar: 73
    Senaste inlägg: 2016-01-20, 22:18
  3. Wookong gains.
    Av beetle i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-11-30, 19:15
  4. Wookong hjälp!
    Av Defuncta i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-02-19, 12:19
  5. Wookong .... Problem..
    Av Perka76 i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 19:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •