Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 58

Ämne: Dags för ett FPV-förbund?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av martinkellner0 Visa inlägg
    Tänkte att du som bor i Finland kunde berätta det för oss som bor i Sverige i stället för tvärtom..[emoji6]
    Det är just det som är det knepiga. =) Åland hör till Finland. Men modersmålet på Åland är svenska. RC i Sverige finns överallt, men i Finland vet jag inte alls hur utbrett det är, eftersom ca 90% är på finska, vilket jag inte kan. Jag läste en artikel i en av lokaltidningarna att Finland tar det hela lite med en klackspark och inte gör så stor sak av det hela. Kan hända det inte hänt något allvarligt. Inom RC har ju alltid (som med allt annat) sunt förnuft varit prio 1, försöker hålla det där.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #2

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Det är just det som är det knepiga. =) Åland hör till Finland. Men modersmålet på Åland är svenska. RC i Sverige finns överallt, men i Finland vet jag inte alls hur utbrett det är, eftersom ca 90% är på finska, vilket jag inte kan. Jag läste en artikel i en av lokaltidningarna att Finland tar det hela lite med en klackspark och inte gör så stor sak av det hela. Kan hända det inte hänt något allvarligt. Inom RC har ju alltid (som med allt annat) sunt förnuft varit prio 1, försöker hålla det där.
    Jo, jag vet. Jag har varit en del på Åland, jag är själv från Roslagen så det har aldrig varit långt över. Kanske dags för Åland att byta land? Eller bli ett eget?

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Det är just det som är det knepiga. =) Åland hör till Finland. Men modersmålet på Åland är svenska. RC i Sverige finns överallt, men i Finland vet jag inte alls hur utbrett det är, eftersom ca 90% är på finska, vilket jag inte kan. Jag läste en artikel i en av lokaltidningarna att Finland tar det hela lite med en klackspark och inte gör så stor sak av det hela. Kan hända det inte hänt något allvarligt. Inom RC har ju alltid (som med allt annat) sunt förnuft varit prio 1, försöker hålla det där.
    Du vet ju hur vi Svenskar är.. ska vara regler för allt och finns det inte regler ja då måste vi se till så att de blir regler och sen tvinga hela världen att följa samma regler och samtidigt tala om för alla andra hur duktiga vi är *ironi*

    Sunt förnuft borde ju räcka en rätt lång bit för de flesta av oss, idioter kommer alltid finnas och regler kommer inte stoppa dom.

    Jag tror det viktiga är att vi ser till att folk fattar vad FPV är och vad de innebär och hur kul det är och hur kul det är överlag med RC. Få dom att hajja att vi inte är ute för att skada någon eller spionera på deras bakgård eller störa flygplatser etc, jag tror om vi visar dom vad vi ser så kommer dom fatta vilken grej det är och varför vi är fast på de. För första gången på länge finns det ju en chans att faktiskt få RC hobbyn att växa på allvar i flera målgrupper och ju fler vi är dessto mer får vi att säga till om och mer kan vi påverka och det är positivt för alla vare sig vi flyger FPV eller LOS med flygplan, quads, helikoptrar, modellflyg eller vad det nu är.

Liknande ämnen

  1. Dags för hang!
    Av Thomas i forum Segel och Hang
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2020-10-07, 07:25
  2. Dags för nåt nytt
    Av ivve i forum Byggdagboken
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2020-01-03, 18:23
  3. Dags för första fpv-setup! Tips mottages!
    Av Killenheladagen i forum FPV Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-11-22, 20:58
  4. FPV / HUD för ett öga?
    Av rikardn i forum FPV Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 10:03
  5. Svar: 41
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 20:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •