Bara kul att komma ner till Nyköping och visa upp den! Sen att vissa personer inte kunde låta bli att fingra på avgasrören hela tiden får man väl stå ut med. (De var bara fastklämda och flera pillade och tryckte ut dom ur kåpan....)
Ser fram mot flygningar i Nyköping nästa år. Sotarn i mitten av formationen med B25 och en Hurricane (Nalle) och Spitfire (ChristerL) vid varje vingspets, mums!

Har begrundat förra veckans dåliga resultat under helgen:

Zeno, du har helt rätt! Det var mitt slafsande med pensel som gjorde att så mycket färg kröp under maskeringsfilmen.

Biltemas billiga spruta funkar nog på större heltäckande ytor, alldeles säkert till att måla dessa bokstäver också. Men eftersom jag också vill lägga på "avgasrök", snygga till mina två gjorda hål på kroppen och vädra modellen mm beslöt jag att införskaffa en ny BÄTTRE spruta. Det blev en Aztek A320 (http://testors.com/catalog_item.asp?itemNbr=44), en ganska enkel singel-action.

Så tillbaks i hobbyrummet, maskera Spitfiren med samma Frisket-film som sist och prova prova prova på papper till sprutan kändes rätt inställd. Ett djupt andetag...... och 6-7 lager senare:




Inte lika snyggt som Colssons, men på rätt väg! Puh!! Tack för alla ryggdunk när det går illa, de behövs!