hej och hå här går det fort mellen projekten eller ja denna modellen beställde jag redan i december förra året. dock på grund av vissa omständigheter så fick jag inte modellen förrän några veckor sedan.
Ja ja jag vet att jag har en spitfire också men jag tyckte att den kunde vänta lite till.

Tja... så anlände delarna mycket prydligt och helt fick dess utom ett servo som plåster på såren för att jag fick vänta så länge.

hu vad mycket dela. hur han att det balsat få plats i en så liten modell


och ritningen mycket fin dock lite tjoka kant linjer tycker jag.

hehe morsan var inte hemma så vardagsrumms golvet fick vara byggbord (tittade på tv samtidigt)

jag både älska och ***** ca lim man kommer fort fram i bygget men ångerna som blir av det är hemska.
ca 2,5timmar senare. var tvungen att blöta ner balsat jag plankade med.


Så här såg det ut efter nästa bygg tillfälle. börjat på motor kåpan och är klar med undersidan samt plankat hela överdelen.

humm det här tog en evighet. Jag antar att ni ser vad det är.

puh klar blev bra enligt mig iaf


det var det för den här gången kommer mer bilder snart.
Tyvärr så har Ron Daniels bestämt att detta är hans sista serie med dessa plan, en ortolig förlust för delarna håller en otrolig kvalite. Men man ska aldrig säga aldrig han kanske inte kan hålla sig och gör en ny serie men det lär nog intehända inom den snaraste framtiden.

Ha det så bra så ses vi senare