Hålen som jag tog upp i stabben och i flygplanskroppen har satts igen och täckts med glasfiber.



Medan epoxyn härdade på glasfibern påbörjade jag något som jag har varit lite tveksam om jag skulle lägga tid på.....panellinjer. Men efter en lång debatt med mig själv så kom jag fram till att de skall på plats.
Första steget är att rita ut alla panellinjerna på vingen. Kryssen visar inte var nitarna skall vara. De visar var jag skall lägga tejpen för att få de överlappande skarvarna på rätt plats.



Nästa steg är att lägga på maskeringstejp över den delen av panelen som skall gå in under en annan panel.



I en del hörn skall panelen gå över en annan panel och under nästa panel. Så det var bara till att skära bort väl valda delar av maskeringstejpen som en förberedelse för detta.



Därefter tar det tidsödande arbete vid med att spraya alla de kanter som skall föreställa den upphöjda delen av panelerna. Jag använder Hagmans sprutspackel och ett tryckhandtag som gör att jag har en suverän kontroll på hur hårt sprayburken släpper ifrån sig spacklet.
Det blev fem lager som får torka så jag kan vända på vingarna och göra samma sak med den andra sidan.


Göran