Faktura från Transportstyrelsen.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AVA
    • jan 2025
    • 1

Faktura från Transportstyrelsen.

Är det inte dags att överklaga fakturan på registerhållningsavgiften för drönaroperatörer?
    Nu är det höjt igen och är nu uppe i 250:- / år.
    Kan det verkligen vara rimligt att det ska kosta så här mycket att hålla ett register?
    Vad tycker ni?
    /AVA-Lennart
  • rwr43

• jul 2008
    • 118

68 öre per dag......... hur ska man ha råd med det!!! i dagens samhälle tycker jag det är en fruktansvärt billig avgift så betala var glad och flyg istället för att älta denna avgift varje år!!

Vi har kommit billigt undan och får fortsätta och utöva vår hobby väldigt fritt ändå
    Flyg lågt och hårt Mvh Robert:crazy_pilot:

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
      • 600

Man kan nog tycka vad man vill om avgiften, tyckte också att den var lite saftig.. Men, bara att betala och se glad ut.. som rw43 säger så får vi ändå flyga relativt fritt.
      500kr för att vara medlem i min flygklubb, 100kr RCFF och 250kr för drönaroperatör avgiften är inte så farligt dyrt ändå.. Jag har dyrare hobbys än detta

Kommentar

• Danne1700

• okt 2017
        • 476

När alla årsavgifter kommer samma månad kan det bli lite tufft för en pensionär. Vi borde ha rabatt!
        Men å andra sidan är det väl nästan bara pensionärer kvar i leden?

Kommentar

• puggen
          • dec 2006
          • 482

Jag fick också faktura på 250:- , men nu är det så att jag lagt radioflyget på hyllan sen förra året. Om jag inte ville betala till Transportstyrelsen skulle jag klaga till Förvaltningsrätten i Linköping för att slippa avgiften på 250:-. Vad kostar detta? Måste vara onödigt krångligt bara för att jag slutat flyga vid 75 års ålder..
          Fick ett brev från Förvaltningsrätten idag om att ärendet är igång nu...
          Någon mer som varit drabbad av detta..
          / Roffe
          Flyg fort och lågt

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7948

Är lika gammal som puggen och kommer nog också att tvingas avsluta min RC-karriär under året p g a ögonsjukdom men jag betalade i alla fall. Intressant att puggen överklagat - vi ser fram emot vad som händer.
            Roger

Kommentar

• puggen
              • dec 2006
              • 482

Ja du McGregor, det blir intressant...

/Roffe
              Flyg fort och lågt

Kommentar

• thoabr
                • nov 2006
                • 217

Gå in på TRSP sida å säg upp avgiften. Drönar avgift.

Kommentar

• puggen
                  • dec 2006
                  • 482

Idag kom ett nytt brev från Förvaltningsrätten i Linköping, Transportstyrelsen bestrider min protest och jag måste betala men jag kan överklaga en gång till om jag vill. Det har framkommit att man måste gå ur registret innan 1 januari annars måste man betala detta året också . Jag visste inte att man måste meddela Transportstyrelsen om att man slutar flyga...ingen idé att protestera mer, bara att betala...
                  mvh Roffe
                  Flyg fort och lågt

Kommentar

• Per P
                    • jun 2007
                    • 1281

Farligt ämne det här, man får inte kritisera det för då är man gnällig, man ska bara betala och se glad ut.... Det kommer vara 500kr inom ett par år men det är klart, ett vettigt servo kostar ju mer så då får man väl fortfarande inte störa sig på avgiften?!
                    Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

Arbetssätt...