Mikroturbin + EDF Event i Ljungby 24-25/8

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• darkling76
    svarade
    Tänkte bara passa på att tacka alla arrangörer för ett grymt trevligt meeting:applouse: //Pierre

Lämna en kommentar:

• Kenneth E
    svarade
    Glöm inte bilder och film, Tack.

Lämna en kommentar:

• fege
    svarade
    Tack Amir, Henke, Ingela mfl för en kanondag igår. Hoppas det blir lika bra idag!

Lämna en kommentar:

• Daniel L
    svarade
    suck önskade att jag kunde varit där men familjen kallar

Lämna en kommentar:

• Ultra Bandit
    svarade
    Ursprungligen postat av henke2
    Av en slump blev det en likadan träff med samma namn i grannstaden samma dag... Ena träffen har varit aviserad sedan februari, den andra sedan en och en halv vecka. Jag tror att jag vet vart folket åker.
    Henke,
    du känner väl till ordspråket, "man skall inte kasta sten i glashus"!

/Lasse P

Lämna en kommentar:

• Amir
    svarade
    Det är strålande sol fåglarna kvittrar och ingen vid, bättre än så här blir inte vi ses snart

Lämna en kommentar:

• henke2
    svarade
    Ursprungligen postat av Uno
    Hej!
    Vart tänker Jet-folket åka? Ljungby eller Helsingborg? Jag åker till Ljungby på lördag och Helsingborg på söndag. Skall bli kul.
    Finns det någon katapult?
    Mvh Uno.
    Av en slump blev det en likadan träff med samma namn i grannstaden samma dag... Ena träffen har varit aviserad sedan februari, den andra sedan en och en halv vecka. Jag tror att jag vet vart folket åker.

Vi har ingen katapult i klubben, men jag hjälper gärna till att rigga om du tar med dig en sådan.
    Senast redigerad av henke2; 2013-08-23, 13:59.

Lämna en kommentar:

• Uno
    svarade
    Hej!
    Vart tänker Jet-folket åka? Ljungby eller Helsingborg? Jag åker till Ljungby på lördag och Helsingborg på söndag. Skall bli kul.
    Finns det någon katapult?
    Mvh Uno.

Lämna en kommentar:

• henke2
    svarade
    Idag var det full fart som vanligt på L-landa. 10st piloter var vi. Det var helt perfekt väder. Jag, Amir, Tom och Lambis hjälptes åt att göra i ordning fältet för träffen i helgen medan Rolle klipptre gräsytorna. Det flögs mängder och alla stod och plippade i sina sändare och testade olika expo och jox, helt perfekt kväll för sådant när det är helt vindstilla. Det är sådant man inte kan läsa sig till på forum utan måste uppleva på riktigt.

4takt, 2takt, trekantiga flygplan, vanliga flygplan, elfläkt, multikopter, helikopter, motorcykel och sådana där 3D-plan - En heltäckande flotta ikväll!!

VI ÄR REDO - ÄR NI?

Lämna en kommentar:

• henke2
    svarade
    Ursprungligen postat av pirre
    Hur är det med husvagn. Måste man boka plats eller är det bara att dyka upp? & el till vagnen är inga problem?
    Jag sätter upp små "RC" skyltar som guidar den sista biten. När man väl är framme vid fältet så visar "PILOT" vart piloter parkerar, campare svänger in ca 50meter tidigare vid "galgen" och kör längs med banan (givetvis får man titta så det inte flygs samtidigt). Ström kommer finnas ute från fredag eftermiddag. Tag med egen skarvkabel och förgreningar.

Besökare parkerar på gräset och grusparkeringen vid klubbstugan används av funktionärer för i/urlastning.

Lämna en kommentar:

• pirre
    svarade
    Hur är det med husvagn. Måste man boka plats eller är det bara att dyka upp? & el till vagnen är inga problem?

Lämna en kommentar:

• henke2
    svarade
    Ursprungligen postat av fege
    Nu börjar det närma sig och vi ser ut att ha vädret med oss! :applouse:

Jag siktar på lördagen men tyvärr blir det nog ingen turbin denna gång. Ställen kommer inte hålla för gräsfältet och nya hinner jag inte få levererade/installerade. Det får bli J-28:a EDF:en. Kanske åker ett påbörjat turbinprojekt med också så man kan få litet tips och idéer till det också.
    Väder är alltid lurigt, men som det såg ut nu så är det ju helt okej och vinden i banan med landning från långa hållet

Jag kan även stolt meddela att Ingela kommer hjälpa oss med kiosken även denna helg!

Lämna en kommentar:

• neu
    svarade
    Krockar med F5B tävling i Danmark som jag ska besöka så blir inget för mig i år.

Lämna en kommentar:

• fege
    svarade
    Nu börjar det närma sig och vi ser ut att ha vädret med oss! :applouse:

Jag siktar på lördagen men tyvärr blir det nog ingen turbin denna gång. Ställen kommer inte hålla för gräsfältet och nya hinner jag inte få levererade/installerade. Det får bli J-28:a EDF:en. Kanske åker ett påbörjat turbinprojekt med också så man kan få litet tips och idéer till det också.

Lämna en kommentar:

• neu
    svarade
    Jag har en extra 70mm change sun 10 blade fläkt om du behöver.
    Senast redigerad av neu; 2013-08-18, 23:20.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...