Warbirdträff i Eskilstuna 6/6 2009

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Lowflyer
    svarade
    Vädret verkar vara med oss. Just nu (23.07 fredag) är det molnfritt och blick stilla i luften i Eskilstuna. Hoppas det blir en fin dag i morgon med många Warbirds i luften och på marken.

Messerschmitten fick just sista lagret lack, provflyges troligen i morgon. I år vågade jag inte provflyga innan träffen.......

Christer: Tempest blir bra, Tunnan får dispens :-)

/Lowflyer

Lämna en kommentar:

• ChristerL
    svarade
    Spitten står sen ett par timmar på båda benen igen. Hon får följa med men stannar på backen, har ju bara en flygning med henne....
    Blir väl Tempest och kanske en S29 Tunnan......

Vi ses imorgon! :icon_pidu:

Lämna en kommentar:

• Ompa
    svarade
    Då ses vi på Lördag då (I morgon). Min P47a och P51 står just nu på laddning. Nån spitt har jag inte...
    Kennys polare heter PO i folkmun. Per-Olov för andra.
    Tycker vädret verkar ok enligt följanded länk: http://www.yr.no/sted/Sverige/Söderm..._for_time.html

Lämna en kommentar:

• Per P
    svarade
    Jahopp.... Så var det dags imorgon då =)
    Vädret ser lovande ut enligt SMHI. Hoppas det stämmer nu bara :sarcastic:

Lämna en kommentar:

• Wulfman
    svarade
    Kommer om jag hinner få tillbaka min bil från lackverkstan. Tar med mig gamla kyoshospiten och någon combatkärra. Vädret verkar bli bättre

Mvh/Lasse

ps. min p-40 är fortfarande inte klar *suck*

Lämna en kommentar:

• ChristerL
    svarade
    Ursprungligen postat av Lowflyer
    Annars ser det ut att bli ett gäng Spitfires i år. Du Per, Taygher, Landberg, Kenny Cato med polare (har namnet hemma) och förhoppningsvis Hagberg och Mortenssen?
    Oj då är det bäst att jag sätter fart och skruvar i ställen igen då!!
    (Lowflyer, hur var det. Gick det bra att flyga Tunna på lördag?)

Lämna en kommentar:

• Per P
    svarade
    Det låter riktigt trevligt.... GRUPPKORT :fans: :thumbup::thumbup:

Lämna en kommentar:

• Lowflyer
    svarade
    Vi jobbar på det där med vädret! :-)

Annars ser det ut att bli ett gäng Spitfires i år. Du Per, Taygher, Landberg, Kenny Cato med polare (har namnet hemma) och förhoppningsvis Hagberg och Mortenssen?

Lämna en kommentar:

• Per P
    svarade
    Hej!
    Nu börjar det närma sig, och vädret enligt SMHI ger vissa tvivel för min del =( Jag kommer dit ändå, men blåser det för mycket står min Spitfire på marken.... Hoppas verkligen det blir fint väder så man kan flyga åtminstone ett par gånger. Hoppas även på möjlighet att flyga samtidigt som Taygher flyger sin Spitfire, det vore häftigt!!

Lämna en kommentar:

• Lowflyer
    svarade
    Nu börjar det närma sig!

Glöm inte att det är obligatorisk föranmälan för er som tänker flyga. För er som inte är medlemmar i SMFF måste vi ha in anmälningen senast söndag kväll (31/5), det har med SMFF's försäkring att göra.

Anmälan, frågor eller annat:
    P38 (snabel-a) glocalnet.net

Kl 12.00 tänker vi försöka ordna en massstart av AirCombat-modeller. Tanken är inte att jaga varandra utan att försöka efterlikna den "Balbo" som avslutar "Legends Airshow" varje år på Duxford. Jag har sett detta ordnas en gång tidigare och ljudet av en svärm med motorer ger rysningar! Så för er som har en flygbar Combatmodell rekommenderar jag att ni tar med den!

/Janne Dersjö

Lämna en kommentar:

• Per P
    svarade
    Jag kommer dit! Tar med mig min Spitfire, sen hoppas jag bara på fint väder utan vind så jag törs flyga också!
    Ska ringa till Lowflyer under dagen =)

Lämna en kommentar:

• ChristerL
    svarade
    Ursprungligen postat av Lowflyer
    Var håller ni övriga hus? Jim, Lelle, Christer mfl, vakna! Vet ni med er att ni tänker komma är det ju bra om ni inte väntar till sista sekunden med anmälan :-)

/Lowflyer
    Tja, den som väntar på något gott........:lollypop:

Lämna en kommentar:

• Lelle
    svarade
    Hej Janne.
    Det är klart att jag kommer. Du har väl planerat för MFD på torsdag.
    Senast redigerad av Lelle; 2009-05-19, 07:30.

Lämna en kommentar:

• Lowflyer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ompa
    Ja nu har iaf jag anmält mig! :icon_pidu:
    Kanon Ompa! Kul att du lyckades i förhandlingen med frugan. Jag hoppas att det blir lika trevligt som förra året. Skall bli kul att se din P47'a i luften.

Var håller ni övriga hus? Jim, Lelle, Christer mfl, vakna! Vet ni med er att ni tänker komma är det ju bra om ni inte väntar till sista sekunden med anmälan :-)

/Lowflyer

Lämna en kommentar:

• Ompa
    svarade
    Ja nu har iaf jag anmält mig! :icon_pidu:

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...