En av svenskt modellflygs åldermän har gått bort. Lars "Lasse" Pekkala avled 13/7. Lasse var ju en flitig och uppskattad besökare på våra modellflygträffar genom åren. Personligen har jag många fina minnen av flygsnack med honom. Han hade gedigen erfarenhet av att flyga förebilderna till flera av mina modellprojekt och delade gärna sin kunskap, både om flygegenskaper och konstruktionslösningar.
Det har också varit väldigt fint att läsa hans inlägg på vårt forum där han betytt mycket för många modellflygare. Han var alltid generös med att dela erfarenheter och diskutera lösningar och har varit ett väldigt bra bollplank.
En modellflygare/modellbyggare av den gamla stammen har har lämnat oss. Tack Lasse och vila i frid.
För RCFFs styrelse och mig personligen.
Kjell NIlsson

Minnessida
Det har också varit väldigt fint att läsa hans inlägg på vårt forum där han betytt mycket för många modellflygare. Han var alltid generös med att dela erfarenheter och diskutera lösningar och har varit ett väldigt bra bollplank.
En modellflygare/modellbyggare av den gamla stammen har har lämnat oss. Tack Lasse och vila i frid.
För RCFFs styrelse och mig personligen.
Kjell NIlsson
Minnessida