Vi har fått en remiss från Transportstyrelsen om höjda avgifter inför 2023. De föreslagna avgifterna drabbar i hög grad luftfart med UAS. För modellflygets del drabbas vi av ökade kostnader för operatörs-ID och drönarkort.
Vi kommer att skriva ett svar på remissen som skall vara inlämnat senast 1/9 2022 men vill gärna att ni går igenom innehållet i remissen och fyller på med era synpunkter och argument i den här tråden:
Det som gäller modellflyget sammanfattas i nedanstående bild.
Hela remissen och TS övriga info om avgiftshöjningarna finns på TS webbsida.
MVH
Kjell Nilsson
Vi kommer att skriva ett svar på remissen som skall vara inlämnat senast 1/9 2022 men vill gärna att ni går igenom innehållet i remissen och fyller på med era synpunkter och argument i den här tråden:
Det som gäller modellflyget sammanfattas i nedanstående bild.
Hela remissen och TS övriga info om avgiftshöjningarna finns på TS webbsida.
MVH
Kjell Nilsson
