Någon som kan printa till mig.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JB
    • jun 2006
    • 168

Pierre
    Den detaljen är varken sintrad eller byggd med laser. (läs på mer Pierre) Arcam använder en teknik som kallas EBM (Electron Beam Melting) och det är vi ensamma om, den är överlägsen laser och sintring som idag har svårt att uppnå acceptabel materialstandard inom tex. flyget.
    Tyvärr så bygger vi inte detaljer på beställning utan vi utvecklar, bygger och säljer maskinerna till forskning och tillverkningsindustrin.
    Och Henke, du är välkommen så skall jag visa dig runt.

Klicka på bilden för större version

Namn: titan.JPG
Visningar: 1
Storlek: 87,5 KB
ID: 504344
    Huvudet på bilden väger 18 gram är har ca: 0,5 mm tjock vägg. Byggd i Ti64.

Sorry att din fråga om printhjälp har spårat ut lite, men hoppas någon har glädje av vår diskussion här.

//
    Jonas

Kommentar

• darkling76

• dec 2011
      • 236

Ursprungligen postat av JB
      Pierre
      Den detaljen är varken sintrad eller byggd med laser. (läs på mer Pierre) Arcam använder en teknik som kallas EBM (Electron Beam Melting) och det är vi ensamma om, den är överlägsen laser och sintring som idag har svårt att uppnå acceptabel materialstandard inom tex. flyget.
      Tyvärr så bygger vi inte detaljer på beställning utan vi utvecklar, bygger och säljer maskinerna till forskning och tillverkningsindustrin.
      Och Henke, du är välkommen så skall jag visa dig runt.

[ATTACH=CONFIG]50895[/ATTACH]

Huvudet på bilden väger 18 gram är har ca: 0,5 mm tjock vägg. Byggd i Ti64.

Sorry att din fråga om printhjälp har spårat ut lite, men hoppas någon har glädje av vår diskussion här.

//
      Jonas
      Jo jag vet... Electron Beam Melting....
      Tror vi har varit i kontakt med er tidigare men för det vi ska nyttja det till är det inte optimalt...
      Skannar marknaden konstant efter en lämplig teknik och nu möjligen kanske där kan finnas något på gång dock...
      Om man kan extrudera aluminium på ett sätt som liknar FDM så är det mycket intressant och utan efterbearbetning.
      Funkar ungefär som arburgs granulatmaskin fast flytande aluminium.
      Henke och jag är förövrigt kolleger så kanske man kan åka med på ett besök?

Mvh Pierre

Kommentar

Arbetssätt...