Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Det tog 15min i Sketchup för en nybörjarklåpare som jag att fixa det... Tror faktiskt jag ska lägga fem minuter till på att göra en till ändring som jag kom på nu.
Själv använder jag sketchup och netfabb, de har hittills klarat av mitt behov och tydligen också flunk's... Dags att droppa attityden och inse att det faktiskt går...
UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...
Själv använder jag sketchup och netfabb, de har hittills klarat av mitt behov och tydligen också flunk's... Dags att droppa attityden och inse att det faktiskt går...
Men det ursprungliga inläggets attityd att be någon annan göra ett jobb åt en själv som man i slutändan ändå kunde göra själv på 15 minuter är bra attityd? Visst, jag kommer inte hindra någon från att fråga men intresset för att hjälpa till praktiskt var ju uppenbarligen obefintligt med den "attityden". Jag har i många år varit en som gärna hjälpt till åt alla som velat men nuförtiden är det så många som vill ha saker gjorda åt dom utan att försöka själva först att det är lätt att bli uppgiven eller på annat sätt frustrerad.
Hur som helst så tackar jag ändå flunk för lärdomen att det går att göra mindre ändringar i stl-filer. Bra jobbat och tack för beskrivningen.
Angående Thingiverse, det går ju faktiskt att kontakta den som lagt upp filen och fråga om man kan få orginal-filen. Men det finns väl så många olika 3D-filformat så det kanske inte heller är värt jobbet. Oddsen att personen använder samma program som jag är ju ganska liten.
Men det ursprungliga inläggets attityd att be någon annan göra ett jobb åt en själv som man i slutändan ändå kunde göra själv på 15 minuter är bra attityd?
Fast jag bad ju om hjälp, right? Inte nödvändigtvis att någon skulle göra det åt mig... Men, jo, I get your point. Ibland är folk jävligt lata och orkar inte ta reda på saker själv. Nu fick jag lite inspiration av UndCon att försöka en gång till med ny infallsvinkel och då kom jag på hur jag kunde få gjort det jag ville.
Men det ursprungliga inläggets attityd att be någon annan göra ett jobb åt en själv som man i slutändan ändå kunde göra själv på 15 minuter är bra attityd?
Jag kan inte se någonstans där flunk bad någon annan göra det. Rubriken ber om hjälp, men det är inte samma sak som att be någon annan göra jobbet.
Kommentar