Har ni nåt exempel på hur länge en del kan ta att printa? Skiljer förstås på hur stor delen är samt upplösning och fyllnad samt skrivarmodell... men nåt exempel har ni säkert?
3D-printerprogram?
Kollaps
X
-
-
-
Skulle jag köpa printer idag skulle det nog bli en Prusa i3. Har överlägset flest användare och fiffiga lösningar.
Jag har två st . En Vertex K840å och en kinaklon av Prusan som är helt under isen men är ett tweak-projekt för ombyggnad och skall sedan säljas när den blir användbar.
I övrigt, Fusion 360 och Simplify 3D som nämns ovan. Bergsäker kombination.
Skickat från min SM-G903F via TapatalkÅterfallspilot - flyger både plankor och visparKommentar
-
Hej, igen...
Har vant mig med TinkerCAD och spottat ut ett drös utskrifter i olika storlekar på min FlashForge Inventor 2017. Riktigt nöjd med skrivaren! Men funderade på skaffa nåt hävare program. Fortfarande Fusion 360, Simplify3D, Sketchup som gäller nu 2018?
/MickeMwww.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Skoj! Ska ladda ner Fusion 360 och se vad det är, såg att det är trial.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
-
Hobbydiot är jag så det passar perfekt. =) Tack för infot. Och länken. Behövs för att snabbare komma igång. Blir julhelgspynjande.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar

Kommentar