Styrelsen och målsättning med det nya förbundet RCFF

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • inglju
    • nov 2006
    • 3

Det hade räckt med att läsa SMFFs hemsida. Information om vad SMFF har gjort finns på nya hemsidan i verksamhetsberättelsen från senaste årsmötet. Det mesta har också publicerats i Modellflygnytt.

Tyvärr har inte all den frekvensinformation som fanns på den gamla hemsidan blivit uppdaterad och överförd ännu.

EU-direktiv, EU-harmonisering, EU-koordinering och EU-notificering är skilda begrepp som används i frekvensplaneringsarbetet. Frekvensplanerna skiljer sig ganska mycket från land till land inom EU, t ex använder fransmännen 35 MHz-bandet för landmobil trafik. En del av vårt 35MHz-band är harmoniserat, de högsta 5 frekvenserna kommer att notificeras när PTS arbetat färdigt med uppdatering av relevanta bestämmelser.

Ingemar Ljung
    Frekvensansvarig SMFF

Kommentar

• genland
      • maj 2006
      • 1228

Citat"
      SMFF har under många år fört dialog med PTS via formella skriverlser, e-mail och telefonsamtal.
      Jag har kopior på 10 formella skrivelser, fem från SMFF till PTS och fem från PTS till SMFF som är utväxlade de sista åren. 8 av dom torde återfinnas under PTS diarienummer 05-249, 05-8959/11 och 06-6665. De två andra har jag inte diarienummer på. "

Kan man bli annat än stum av beundran för den aktivitet som
      redovisas....hela fem skrivelser från SMFF till PTS de sista åren.

Förstår att en sådan febril verksamhet behöver mycket pengar,
      det är ju naturligtvis både löjligt och infantilt att inbilla sig
      att ett nytt förbund skulle kunna klara att göra liknande
      epokgörande insatser för RC-flyget för en lägre peng!
      (OBS IRONI).
      MVH Kent Gunnarsson

Kommentar

• bokis
        • maj 2006
        • 5041

Tja,det är väl bara att inse att man får lägga ner det här med internet
        o gå ut å flyga istället,har för mig att enl. de upphöjda o bättre vetande på
        det officiella förbundet har sagt att det finns bättre saker att göra än att sitta framför datorn...

O ang. användningen av ord som diktatur o liknande så tycker jag att man ska vara försiktig med att använda dessa,oavsett vad den exakta
        enl. svenska ordlistan betydelsen är så använder du det ordet på helt fel sätt,jag förknippar det ordet med något väldigt obehagligt...
        Och att jämföra detta med slikt tycker jag inte är särskilt trevligt..

Jag antar att du Spirit, inte läser något i de övriga forumdelarna,för annars så tror jag inte att påpekandet om att vi ska ut o flyga o ha kul istället skulle ha kommit..

Men som jag konstaterade tidigare så brukar De Upphöjda I Den
        Perfekta Demokratin gå ut o hugga på olika forum när de anses ha trampats på tårna,att svara på frågor på deras eget plank är inget
        som Herrarna har tid med...
        Vilket jag tycker är synd då många frågetecken kunde ha rätats ut..
        Heder åt Mange S: ,han gjorde det under sin tid i alla fall!
        Idag så händer det inte...
        // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
        (nu även med biskvier!)

Kommentar

Arbetssätt...