sändare och mottagare???
Kollaps
X
-
Ja, till Futabasändaren ska du ha en Futaba sändarkristall, och till Multplexmottagaren ska du ha en Multiplex mottagarkristall.Kommentar
-
jo helt rätt.
jag har 2 st stora skalaflygplan med den mottagaren på (bilden) multiplex
och jag ska bygga ett till. då tänkte jag köpa en ny radio med mottagare som även går att använda till mina 2 flygplan.
jag är inne på futaba,s 7c 35 mhz om den funkar med min mottagare.
båda använder ju PPM så de borde funka lr. (någon som vet????)
annars så bli de en 2.4 ghz :-)Senast redigerad av lagavulin; 2012-03-12, 04:21.Kommentar
-
Hej,
Bygger man stora kärror så är ju inte kostnaden för mottagare nån direkt dominerande kostnad så jag tycker nog ändå att du skall överväga ett byte till en 2,4 GHz radio om du ändå skall köpa nytt.
Visst - Futabas 2,4 GHz-mottagare är tämligen dyra men det finns ju andra system som har rimligare prissättning på mottagarna.
Hälsningar
RogerKommentar
-
Instämmer med föregående talare, köp en 2,4 så slipper du skrota modeller pga störningar.
Det finns futabakompatibla mottagare som inte kostar skjortan, FrSky tillverkar kompatibla mottagare, jag har köpt en i sverige för ca 200:- (6 kanaler) och så har jag en från hobbyking (liknande/samma mottagare) för drygt 20$. Båda har funkat felfritt för mig.Kommentar
Kommentar