Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Vad ska du ha det till? Jag limmar skumgummi (av gummi) som dämpmaterial mellan styrkort och multirotor (kol- eller glasfiberplatta) mha uhu-por. Flexet förstörs inte och går sedan lyfta multirotorn i styrkortet
----------------------------------
Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...
Tack, numnutchris och McRegor. Jo, jag ska pröva en DIY vibrationsdämpare med mjukt stolstoppningsskumgummi som mellanmtrl.
Men vad är det för lim ni rekommenderar? Bokstavskombinationen uhu por hittar jag inte hos Kjell eller Clas.
Lars
Tack, numnutchris och McRegor. Jo, jag ska pröva en DIY vibrationsdämpare med mjukt stolstoppningsskumgummi som mellanmtrl.
Men vad är det för lim ni rekommenderar? Bokstavskombinationen uhu por hittar jag inte hos Kjell eller Clas.
Lars
Jag limmade tempurkudde mot kolfiber med vanligt cyanolim. Ruggade upp kolfiberytan med ett sandpapper samt sprayade på lite accelerator på skummet innan jag limmade ihop det. Den svagaste länken blev helt klart skumgummit. Nu vet jag ju inte om det funkar till ditt skumgummi såklart.
Kommentar