Lim för kolfiber plus skumgummi?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bjerred
    • aug 2012
    • 172

Lim för kolfiber plus skumgummi?

Hur går det att limma samman kolfiberplatta med skumgummi?
    Tacksam för tips.
    Lars
  • numnutchris

• dec 2008
    • 989

Vad ska du ha det till? Jag limmar skumgummi (av gummi) som dämpmaterial mellan styrkort och multirotor (kol- eller glasfiberplatta) mha uhu-por. Flexet förstörs inte och går sedan lyfta multirotorn i styrkortet
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7942

UHU Por fungerar bra till mycket. Dock skall man ibland inte använda det som kontaktlim utan lägga på limmet och sätta ihop grejorna direkt.
      //Roger

Kommentar

• bjerred
        • aug 2012
        • 172

Tack, numnutchris och McRegor. Jo, jag ska pröva en DIY vibrationsdämpare med mjukt stolstoppningsskumgummi som mellanmtrl.
        Men vad är det för lim ni rekommenderar? Bokstavskombinationen uhu por hittar jag inte hos Kjell eller Clas.
        Lars

Kommentar

• freddan_6
          • aug 2006
          • 2655

UHU Por får du googla
          For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.
          fredrik

Kommentar

• Mr J
            • maj 2006
            • 4130

Ursprungligen postat av bjerred
            Tack, numnutchris och McRegor. Jo, jag ska pröva en DIY vibrationsdämpare med mjukt stolstoppningsskumgummi som mellanmtrl.
            Men vad är det för lim ni rekommenderar? Bokstavskombinationen uhu por hittar jag inte hos Kjell eller Clas.
            Lars
            Om du bor i Bjerred så finns det på nära håll... http://www.skanehobby.se/uhu-por-40g...ellplast/216-0
            /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• McRegor
              • maj 2006
              • 7942

UHU Por brukar också finnas på Teknikmagasinet - om du har en sån affär i närheten.
              //Roger

Kommentar

• bjerred
                • aug 2012
                • 172

Mr J och McRegor, tack för vänligt bemötande och hjälpsamma svar.
                Lars

Kommentar

• SteffeB
                  • jun 2011
                  • 888

Jag limmade tempurkudde mot kolfiber med vanligt cyanolim. Ruggade upp kolfiberytan med ett sandpapper samt sprayade på lite accelerator på skummet innan jag limmade ihop det. Den svagaste länken blev helt klart skumgummit. Nu vet jag ju inte om det funkar till ditt skumgummi såklart.

Kommentar

Arbetssätt...