Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Har aldrig råkat ut för att den skruven lossnat trots att jag aldrig använt Loctite - men därmed ingen garanti för att det aldrig händer framledes..
OM man använder Loctite så använd då en som inte låser så hårt.
//Roger
Har aldrig råkat ut för att den skruven lossnat trots att jag aldrig använt Loctite - men därmed ingen garanti för att det aldrig händer framledes..
OM man använder Loctite så använd då en som inte låser så hårt.
//Roger
Jag har, den lossnade inte på en gång, men den började glida.
Det var på en delta, så jag fick trimma både höjd och skev, till slut var trimmarna i botten och det var dags att landa och reda ut vad som stod på. Sen dess använder jag alltid den blåa Loctiten, den har hittills inte lossnat, men är inga problem att få loss när man vill.
En lite ´bakvänd´variant på link/stötstång är att använda plaststötstänger, typ Sullivan´s, och skruva in den gängade änden av pianotråden i innerplaströret, samt använda sådana här http://www.skanehobby.se/link-e-z-snap-on-4st/449-0 till roderhornen.
Hej!
Sorry grabbar! Den där är inget bra! Den glappar i fastsättningen mot oket!
Enklast är väl att använda blå eller röda "Sullivan golden rods". Fast personligen undviker jag dem och använder så långt som möjligt fiske vire (Pull-Pull system), det väger minst och funkar bra. Om inte fiskevire kan användas så kör jag med stötstång i balsa,aluminium (pilar) eller kolfiber . I varje ände fästs 2mm gängad stötstång (från bl.a Radio-Active på 20 cm längder) eller också löder jag på 2mm stötstångsändar. Z-bock i ena änden och quick-link i plast eller stål i andra.
Jaka - vad är det som glappar så mycket? Sådana generella slutsatser skall man nog vara lite försiktig med at uttala...
Nu flyger ju inte alla speed eller pylon så lite enklare lösningar fungerar ofta också och detta var väl såvitt jag förstått en nybörjarkärra.
Roger
Kommentar