Hjälp med bygga rc svävare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dvogonen
    • jul 2012
    • 491

Sv: Hjälp med bygga rc svävare

Jag kollade lite mer på den första länken som går till en trekanalsradio. Vad jag förstår är den tredje kanalen bara av/på vilket inte heller funkar för dig. Du måste åtminstone kunna ställa end point för kanal 3, så att du kan ställa in ett lagom varvtal för svävarmotorn.
    Den här trekanalaren har möjlighet att ställa endpoint för kanal 3 (och lär vara en rätt bra radio) :
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...io_System.html.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7942

Du har säkert helt rätt dvogonen att det behövs 3 proportionella kanaler i detta fall - jag var nog lite väl snabb att hitta nåt billigt...
      //Roger

Kommentar

• Gustav Ebertsson
        • okt 2012
        • 9

Hur fungerar det med batterier? Hur många mah måste jag ha om jag har 2 motorer? När det kommer till radion tror jag snarare jag köper en spakradio då jag är van vid det.

Kommentar

• henke2
          • mar 2011
          • 3188

Ursprungligen postat av McRegor
          Du har säkert helt rätt dvogonen att det behövs 3 proportionella kanaler i detta fall - jag var nog lite väl snabb att hitta nåt billigt...
          //Roger
          Sen kan man ju även klura på hur en 14-åring handlar från Hobbyking... butik = enklare och rätt på en gång.
          Superhero

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7942

Henke - gissar att han har föräldrar som kan hjälpa till så jag tror inte man behöver klura speciellt mycket. Har själv barn som för inte så länge sen varit i den åldern och vi har handlat utomlands även om det inte var RC-grejor. Nu var det ju så att budgeten var begränsad och pengarna försvinner snabbt inom denna hobby så för detta projekt är jag rätt övertygad om att man kan komma billigare undan om man handlar från utlandet. Alternativt får begagnade grejor eller köper dom billigt - det är givetvis ett annat bra alternativ.
            //Roger

Kommentar

• henke2
              • mar 2011
              • 3188

Ursprungligen postat av McRegor
              Henke - gissar att han har föräldrar som kan hjälpa till så jag tror inte man behöver klura speciellt mycket. Har själv barn som för inte så länge sen varit i den åldern och vi har handlat utomlands även om det inte var RC-grejor. Nu var det ju så att budgeten var begränsad och pengarna försvinner snabbt inom denna hobby så för detta projekt är jag rätt övertygad om att man kan komma billigare undan om man handlar från utlandet. Alternativt får begagnade grejor eller köper dom billigt - det är givetvis ett annat bra alternativ.
              //Roger
              Åter igen hobbybutiken... Min lokala butik har mängder av prylar som dem testat för att veta vad dem säljer, jag tror absolut dem skulle kunna plocka ihop ett paket till bra pris om man frågar snällt, i synnerhet om man är 14år och har ett tufft projekt i bakfickan.

Det man vinner är ju supporten, grejor man kan prova på plats som fungerar ihop.

PS. "Pappa jag skall köpa saker i Kina och behöver ditt visakortsnummer..."
              Superhero

Kommentar

• McRegor
                • maj 2006
                • 7942

Hej Henke,
                För mig är det ingen princip att man absolut måste handla utomlands utan om dina kompisar på HAB kan ge denna kille ett riktigt bra pris på de grejor han behöver så skall han givetvis handla där. Min erfarenhet är dock att en del av de småplock han behöver (motorer, reglage, proppar, kontakter m m) liksom en enkel radio och laddare ofta är avsevärt dyrare inom landet än utomlands. Men har dom specialpris till ungdomar så skall han givetvis utnyttja detta för jag håller absolut med om att det är bra att ha supporten nära när man är nybörjare.
                Hälsningar
                Roger

Kommentar

• gamlingen
                  • jan 2012
                  • 165

3 kanal ratt radio

Hejsan Gustav! Radio kan du få av mig, du får betala frakten själv, visserligen 27 mz men att labba med ,fungerar det ju bra,jag har kört bil med den inga problem, hör av dig på forum privat hej så länge Mvh B-Å

Kommentar

• Gustav Ebertsson
                    • okt 2012
                    • 9

Ursprungligen postat av gamlingen
                    Hejsan Gustav! Radio kan du få av mig, du får betala frakten själv, visserligen 27 mz men att labba med ,fungerar det ju bra,jag har kört bil med den inga problem, hör av dig på forum privat hej så länge Mvh B-Å
                    Tack för erbjudandet men jag tror att jag hälre köper en spakradio som jag både kan använda till svävaren och flygplan då jag förmodligen kommer köpa ett.

Kommentar

• Gustav Ebertsson
                      • okt 2012
                      • 9

Jag bara undrar vad man behöver köpa till ifal man köper en rc flygplansförbräningsmotor? Ingår allt man behöver när man köper en eller måste man köpa till grejer som t.ex. tändstift, bensintank, avgasrör ( om man nu har det ) m.m?
                      Senast redigerad av Gustav Ebertsson; 2012-10-17, 18:27.

Kommentar

• McRegor
                        • maj 2006
                        • 7942

Jag tycker absolut att du skall välja el-drift för det är enklare att hantera och varvtalsreglera elmotorer. Och har du aldrig hållit på med metanol-motorer så har du en hel del du måste lära om detta innan du kommer vidare. Och för att svara generellt på din senaste fråga så behöver du glödstift, bränsletank, bränsleslang, filter, ack till glödströmmen, troligen en elstarter och ett servo till varje motor för att justera trotteln.

Kommentar

Arbetssätt...