Okej då missuppfattade jag dig! Det kan naturligtvis vara så också.
För den som undrar!
Kollaps
X
-
Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se
Hej har bara en still undran. Vad ger RCFF oss norr om Stockholm Ville bor ju i Skelefteå både han och Ånge vill väl också vara med ni skall ha allt i skåne, ja det kan vi förstå ni bor ju där, men Ville du som bor i norra delen vad blir det för Rcff's medlemmar i den landsändan eller blir vi stälda på undantag, det brukar bli så Sverige slutar ju tyvärr inte i Stockholm och det är inte ens halva Sverige. Torpshammar nästan i Ånge är ju mitt i Sverige så Rcff får se till att skaffa en karta som inte slutar i Uppsala som det ofta blir för dom som bor söder ut. Om man erbjuder buss så torde det skulle vara ända ifrån Luleå eller Kiruna för att det skulle vara rättvist. Det kommer att bli något att fundera på Rcff ger sig ju ut för att gagna alla hobbyflygare och vi är säkert många norr om Stockholm och våra resor är inte billigare bara längre.Kommentar
-
På intet vis blir norra sverige behandlat annorlunda än övriga landet.
Det är ju det som är vitsen med RCFF's struktur. Förbundet har Internet som plattform - sedan har vi Talesmän i HELA LANDET som kan representera och arbeta på LOKAL nivå för landets alla medlemmar.
Att vi i den nuvarande styrelsen sitter i Skåne (och Stockholm) beror mer på att var vi bor - inte på att RCFF är tänkt som ett "Skåne"-förbund.
Ville har valt att hoppa av sitt uppdrag pga hälsosjäl och det har vi all respekt för. Hälsan kommer alltid i första hand.
Vi letar hela tiden efter talesmän i landet. Du kanske kan ge oss tips på någon som vill arbeta för RCFF?
Självklart ska vi arrangera transporter från norra Sverige till årsmötet om det skulle behövas. Att jag skrev Stockholm & Göteborg var ju bara ett exempel, Helge.
Som läget är nu kan vi inte erbjuda mycket ekonomisk hjälp, men med ökande medlemsantal blir det pengar över till detta.
Tanken är att vi gör RCFF tillsammans. Det måste komma inputs från landets alla hörn på saker som är angelägna att hanteras. Sedan kan vi "centralt" ställa upp på mycket, men vi är som sagt i hög grad beroende av våra talesmän.
Mvh
OveOve (AM) NielsenKommentar

Kommentar